Korist za medije od nove „društvene“ pretrage na Googleu

Korist za medije od nove „društvene“ pretrage na Googleu

Google-ova odluka, objavljena krajem marta 2011, da u rezultate pretrage uključuje i društvene preporuke, mogla bi značajno utjecati na izdavače i na to kako privlače posjetioce svojih sajtova.

 


Nova Googleova inicijativa
pod nazivom +1 znači da će se pored svakog rezultata pretrage naći nešto nalik dugmetu ´like´. Glasanjem za pojedini rezultat (klikom na dugme +1) pomažete Googleu da preorganizira rezultate pretrage tako da se popularne stranice bolje kotiraju.

+1 glasovi će biti direktno vidljivi vašim prijateljima koji su ulogovani preko Google profila (Google Profile), a agregirani rezultati glasanja će doprinijeti poboljšanju rezultata pretrage s obzirom na to da će uzimati u obzir i preference korisnika.

Za izdavače ovo znači da će stranica za koju čitaoci glasaju klikom na +1 biti bolje rangirana u rezultatima Google pretrage, a biće i označena kao stranica koju preporučuju prijatelji unutar vaše društvene mreže. Ta mreža trenutno uključuje samo korisnike Google-ovih proizvoda, ali se očekuje da će u budućnosti uključiti i Twitter i druge servise.

Kako kaže Danny Sullivan, ključ je u tome što će izdavači uskoro moći prikazati  dugme +1 na vidnom mjestu na svojim sajtovima, što podsjeća na svepristupno Facebook-ovo dugme 'like'.

Sullivan piše i da će Google ovu opciju lansirati ˝za nekoliko mjeseci, a ne sedmica˝, jer se trenutno bave integriranjem ovog novog alata za rangiranje sa osnovnim prikazom rezultata pretrage.

Kada se to konačno desi, moguće je da će Google opet dobiti premoć u preusmjeravanju posjeta na sajtove preko svojih rezultata pretrage. Prošle godine je ovaj gigant pretraživanja svjedočio jačanju uloge Facebooka kao izvora posjeta sajtovima.

Neki medijski sajtovi, kao što je Philly.com, tvrde da su korisnici koji dolaze na njihov sajt preko Fecebooka kvalitetniji od onih koji im stižu preko Googlea, iako ih je manje.

O tom efektu, koji se mjeri po nivou uključenosti korisnika u aktivnosti na sajtu, Lois Beckett piše:

˝Iako Google i Yahoo osiguravaju veliki broj posjeta sajtu Philly.com, posjetioci koji preko njih dođu do ovog sajta najčešće se ne uključuju u aktivnosti na njemu. Samo 20,34% posjetilaca koji dođu preko Googlea se uključi u aktivnosti, u poređenju sa 33,64% koji dođu preko Facebooka.“

U teoriji, ovo povećano učešće korisnika je rezultat povjerenja koje imaju u preporuke prijatelja i poznanika. Veća je šansa da ćete više vrednovati preporuku koja dolazi od nekoga ko vam je poznat na Facebooku od preporuke koju vam daje anonimni algoritam na Googleovim serverima.

Dakle, iako Google vodi na tržištu time što rezultate čini relevantnim na osnovu matematičkih algoritama, Facebook je sve bolji u filtriranju preporuka koje su relevantne u kontekstu društvene mreže.

Novinari imaju koristi od ove promjene. Algoritmi teško prepoznaju vijesti koje su od značaja za pojedinca, a brzina objavljivanja vijesti je tolika da je pretraživači teško mogu pratiti. To su i razlozi zašto je Twitter – koji je kombinacija društvene mreže i velike brzine objavljivanja novosti – tako moćna platformu za distribuciju vijesti. Zato je i Facebook, sa svojih 600 miliona korisnika, odlično mjesto za pronalaženje vijesti.

Sa alatom +1, Google planira svojim algoritmima dodati nešto od te vrijednosti društvenih mreža.

Izdavači će od ovoga imati samo koristi. Ukoliko stvar postane popularna, niko neće napustiti Facebook vrijedan izvor posjetilaca, ali će web sajtovi definitivno nastojati optimizirati svoje sajtove za  program +1.

Kako će to izgledati? Pa, +1 dugmad će se pojaviti na svim sajtovima sa vijestima. Uskoro će se, pored Twitter-a  i Facebook-a, i Google profili sve više koristiti za ostavljanje komentara i druge svrhe koje traže autorizaciju, jer funkcija za društveno preporučivanje (social recommendations, prim. prev.) zahtijeva od korisnika da budu ulogovani na Google.

Postoji rizik da korisnike zbuni preveliki izbor opcija za prijavljivanje (login, prim. prev.)  i alata za razmjenjivanje sadržaja, ali kako Google ima tri milijarde pretraga dnevno, izdavači će biti i više nego sretni da uhvate i djelić tog prometa.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Originalni tekst 'Google’s new +1 social search could be a vote in favor of news publishers' dostupan je na web stranici Poynter Instituta, a objavljen je 30.03.2011.

 

Tekst je preuzet, preveden i objavljen na MC Online uz odobrenje web sajta Poynter.org. Svako dalje korištenje i distribucija ovog teksta podliježe uvjetima korištenja web sajta Poynter.org, koji su u cjelosti dostupni na www.poynter.org.

 

Oprema teksta: Media.ba