Kako novinari koriste Facebook

Kako novinari koriste Facebook

Šta, kako i kada postaviti na novinarski Facebook profil za maksimalan efekat? Lauren Drell komentariše rezultate Facebook-ovog istraživanja.

Facebook je postao bitan alat za novinare - pomoću njega moguće je pronaći ljude, izvore i podatke, a u aprilu je pokrenuta i posebna stranica Facebooka namijenjena novinarima. Novinari koriste Facebook da bi od svog imena napravili brand i putem njega šire priče i prikupljaju reakcije na njih. Kako oblikovati ove postove, u koje doba dana ih objaviti i koje su to teme koje izazivaju najviše reakcija unutar ove društvene mreže? Facebook je obavio istraživanje koje daje određene odgovore na ova pitanja.

Reakcija zavisi od onoga što objavljujete

Evo nekoliko načina da svoje čitatelje potaknete da pročitaju, komentarišu i/li podijele članak:

Postavite pitanje - postovi koji uključuju pitanje ili poziv na akciju potiču dijalog među čitateljima.

Izrazite svoje mišljenje - postovi koji uključuju analizu ili komentar objavljene vijesti dobiju i do 20% više "klikova".

"Pogledajte" - poziv čitateljima da "pogledaju" ili "pročitaju" tekst rezultira u 37% više odgovora.

Upoznajte publiku - čitatelji koji prate novinarov nalog na Facebooku žele ga bolje upoznati, te im za bolju komunikaciju trebate ponuditi ličnu perspektivu i pogled „iza scene“.

Budite pametni – postovi objavljeni uz duhovite komentare ili igre riječi privlače više pažnje (do 18% u odnosu na „obične“ postove). Dok sajtovi poput Twittera naglašavaju kratkoću, pokazalo se da novinari koji koriste Facebook dobijaju bolje odgovore kada njihovi postovi sadrže više teksta, te tako postovi od 4 reda dobijaju 30% više odgovora od standardnih, a oni od 5 redova čak 60% više odgovora.

Različitost sadržaja

Kao što sigurno već znate, čitatelji vole multimedijalne sadržaje. Facebookovo istraživanje potvrđuje ovo i pokazuje da slike dobijaju 50% više „lajkova“ od tekstualnih postova, te da linkovi koji sadrže thumbnail sličice dobiju 65% više lajkova i 50% više komentara od onih koji ih nemaju. Unatoč ovim rezultatima, trenutno samo 10% sadržaja na novinarskim profilima sadrži slike.

Popularne teme

O čemu ljudi vole raspravljati? Obrazovanje, politika i lični stavovi su se pokazali kao popularne teme na novinarskim profilima:

- Priče o obrazovanju dobijaju dvostruko više „lajkova“ od drugih

- Priče iz politike 60% više lajkova i 70% više komentara

- Novinarski komentari i izražavanje ličnog stava potiču odgovore i dobijaju 40% više „lajkova“

No, „lajkovi“ i komentari nisu jedino mjerilo popularnosti sadržaja. Cilj je potaknuti čitatelje da vaše vijesti podijele sa svojim prijateljima. Vijesti iz svijeta, komentari na politička dešavanja i lična mišljenja novinara i ovdje se pokazuju kao najdjeljeniji sadržaji.

 

Kada objavljivati?

Ne možete utjecati na to kada će se vijesti dešavati, ali možete utjecati na to kako da strateški izaberete vrijeme za objavljivanje sadržaja za koje vam je potrebna veća pažnja – kao što su npr. posebno pripremljeni izvještaji ili emisije. Aktivnost na Facebooku se kreće u valovima. Istraživanje je pokazalo da korisnici najviše pažnje postavljenim sadržajima pridaju krajem sedmice - od četvrtka do nedjelje, gdje se nedjelja pokazuje kao najpopularniji dan za komentare i „lajkove“. Tokom dana se također mogu primijetiti razlike u nivou aktivnosti korisnika: porast aktivnosti se vidi ujutro (od 7 do 8, prije nego što počnu svoj radni dan i ponovo oko 10), te krajem radnog dana, oko 17 sati, kada završavaju poslove. Još jedan vrhunac aktivnosti dešava se oko ponoći, kada noćne ptice pregledaju postavljene linkove i odgovaraju na komentare.

Izvorni članak pod nazivom "How Journalists Are Using Facebook to Share the News" (Lauren Drell) dostupan je na web sajtu Mashable