Želite li biti medijski konsultant?

Publikacija

Želite li biti medijski konsultant?

Mediacentar Sarajevo objavio je besplatan, sažet i lako čitljiv priručnik za sve koji nameravaju da budu konsultanti u oblasti medija ili da postojeće free-lance angažmane pretvore u ozbiljan posao kojim se upravlja sistematski i planski.

Na 50-ak strana, u kratkim, lako preglednim tematskim celinama i uz primere iz sopstvene prakse, autor - i sam konsultant u medijskom biznisu – objašnjava kako da ovaj postao postavite na zdrave noge kao dugoročni profesionalni izbor, ali i kako da strateški pristupite pojedinačnom angažmanu i uspešno ga izvedete.

Autor Pyns Bosker je od početka svoje karijere u oblasti medija i komunikacija, na mnoštvu projekata na evropskom tržištu, u različitim medijima. Od 2008. usredsređen je na razvoj medijskog tržišta u post-konfliktnim zemljama.

Kako su saveti i principi rada koje autor zagovara uglavnom generički, ovaj priručnik bi, istini za volju, mogao dobro doći konsultantu – sadašnjem ili budućem – na bilo kojem polju, ne samo medijskom. Dakle, ako ste pojedinac koji radi 'sa strane', a sebe konačno treba ozbiljno da shvati kao pravu proizvodnu jedinicu, tj. firmu jednog čoveka – počnite s čitanjem.

Prvo ćete saznati šta znači biti medijski konsultant, koje su vam osobine i veštine potrebne, a da biste se realno suočili sa prednostima i manama za taj posao u kontekstu određenog tržišta – uradićete SWOT analizu samoga sebe po autorovim savetima.

Autor nas vodi i kroz faze procesnog konsultinga – od prvog kontakta s klijentima i uspostavljanja dijagnoze problema, preko faza pravljenja ugovora, definisanja akcionog plana, same izvedbe projekta, do evaluacije, završnog izveštaja i povlačenja s projekta. Ovaj prolaz kroz faze pomaže da se osveste svi delovi jednog konsultantskog angažmana, da im se da ime i mesto u procesu rada kako ne biste olako prevideli neku od faza i tako loše isplanirali vreme, novac i ostale resurse.

Saznaćete i o nekoliko stilova uticaja na druge kojima možete nastupiti pred klijentom, kao i o bitnim odlikama fenomena promene u organizacijama – čiji ste često glavni agens kao konsultant.

Priručnik je Mediacentar Sarajevo objavio u sklopu svog projekta Vezza, uz finansijsku podršku Švicarskog ureda za razvoj i saradnju (SDC).

Ovde preuzmite priručnik 'Želite li biti konsultant?'.