Održan trening „Upravljanje i organizacija multimedijalnog deska: Iskustva i izazovi u BiH“
Od 8. do 10.10. u hotelu Termag na Jahorini održan je novinarski trening „Upravljanje i organizacija multimedijalnog deska: Iskustva i izazovi u Bosni i Hercegovini“ u organizaciji Mediacentra, a uz podršku Ureda za odnose s javnošću Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Bosni i Hercegovini (Office of Public Affairs).
Foto: Mediacentar, Marko Stjepanović
Treningu su prisustvovali novinari, kao i urednici web i multimedijalnih redakcija iz različitih bh. medijskih kuća: BHRT, FTV, RTRS, Magazin Start, Radio Sana, RTV Slon, Oslobođenje, TV1, Dnevni Avaz, Alternativna televizija, EuroBLIC i Nezavisne Novine, dok su trenerski tim činili Zoran Stevanović, regionalni direktor programa N1, web menadžer Emir Ferizović i Marko Stjepanović, urednik vijesti print i online izdanja Blica i 24 sata.
Zoran Stevanović
Kroz nekoliko tematskih cjelina, učesnici treninga imali su priliku dobiti odgovore na pitanja o značaju transformacije iz tradicionalnog u digitalni medij, upoznati se sa strategijama za razvoj web stranice, te diskutovati o značaju društvenih mreža u strukturi multimedijalnog deska. Pored teorijskog dijela, uz mentorstvo Zorana Stevanovića, polaznici su kroz praktičan dio predstavili strategije za uspješno provođenje konvergencije u svojim redakcijama.
Neka od najznačajnijih pitanja na koja je trenerski tim nastojao dati odgovor su i sljedeća:
- Koja su dosadašnja iskustva bh. medija sa konvergencijom i razvojem multimedijalnih platformi?
- Šta znači ''usability'' stranice?
- Kako uvezati sadržaj na webu?
- Kako zadržati publiku na sajtu?
- Kako pratiti popularnost stranice?
- Kako organizovati desk i iskoristiti resurse za što bolju integraciju tradicionalnih i digitalnih platformi?
- Društvene mreže: platforma za plasiranje vijesti, ili najava?
Emir Ferizović
Zaključak treninga upućuje na veliki značaj i nužnost što skorije integracije i medijske konvergencije u bh. medijima, te na neophodnost praćenja svjetskih trendova u ovoj oblasti. Riječ je o procesu koji dugoročno može dovesti do značajne uštede troškova i resursa, ali i produžiti vijek trajanja imena i brenda klasičnih tradicionalnih medija.
Jedan od važnijih segmenata radionice predstavljala je i razmjena dosadašnjih iskustava između novinara i urednika, koji su kroz diskusije upućivali na najveće izazove i probleme s kojima se suočavaju web redakcije, kako u javnom, tako i u privatnom sektoru.