Odgoj i obrazovanje moraju pratiti tehnološki razvoj

Održana međunarodna konferencija “Pametno korištenje medija: Odgoj djece i mladih uz digitalne medije i umjetnu inteligenciju”

foto: Mediacentar Sarajevo

Istraživači i praktičari iz oblasti medijske pedagogije i medijske kulture iz Bosne i Hercegovine i Češke, ali i iz drugih zemalja Evropske unije i Zapadnog Balkana, okupili su se danas na konferenciji u Sarajevu kako bi razgovarali o korištenju digitalnih medija, društvenih mreža i umjetne inteligencije u odgoju, obrazovanju i osposobljavanju djece i mladih za njihovo samostalno, odgovorno i etično korištenje.

Konferencija se organizovala u sklopu inicijative Dani medijske i informacijske pismenosti u BiH, a kroz projekat “Pametno korištenje medija: izgradnja otpornosti na dezinformacije kroz usmjerene obuke za novinare, nastavnike i širu javnost”, koji implementira Mediacentar Sarajevo u partnerstvu s organizacijom “Transitions” iz Praga, uz finansijsku podršku Programa za promociju tranzicije Vlade Republike Češke.

„Ovaj događaj osmišljen je sa željom da sa stručnjacima iz različitih disciplina propitujemo i iznalazimo najbolja rješenja za učinkovit i smislen odnos prema tehnološkom razvoju i prema činjenici da je tehnologija sastavni dio roditeljstva, obrazovanja i ukupnog odgoja djece“, kazala je Selma Zulić Šiljak, koordinatorica iz Mediacentra Sarajevo.

Današnja konferencija bila je prilika, kako je izjavio konzul i rukovodilac Odjela za razvojnu saradnju u Ambasadi Republike Češke u BiH Štěpán Šantrůček, da se razgovara o pitanjima i izazovima sa kojima se mladi suočavaju u medijskom prostoru.

„Jaki i nezavisni mediji jedan su od stubova demokratije, kao što je i sposobnost stanovništva da kritički razmišlja o medijskim sadržajima. Stoga sam veoma sretan što možemo doprinijeti medijskom obrazovanju i pismenosti u okviru ovog projekta“, rekao je Šantrůček.

Dodao je da je Češka snažan zagovornik tranzicije i demokratskih procesa u partnerskim zemljama kao što je Bosna i Hercegovina, u kojoj mogu, kako je naglasio, podijeliti svoja iskustva u izgradnji demokratskih institucija.

Upotreba vještačke inteligencije u školama, utjecaj digitalnih tehnologija na mentalno zdravlje djece i mladih, te sistem podrške za roditelje u kreiranju medijskih navika djece, samo su neke od tema o kojima se govorilo tokom konferencije. Fokus današnjeg događaja bio je i na preventivnim strategijama štetnog utjecaja informacijskih i komunikacijskih tehnologija.

“Djeca i mladi zabrinuti su zbog utjecaja društvenih mreža na njihovo mentalno zdravlje, jednako kao i odrasli. Svima je potrebna edukacija i osnaživanje, i samoj djeci, ali i nastavnicima i roditeljima da bi ih mogli podržati u uravnoteženom korištenju digitalnih medija“, rekla je Ana Dokler, glavna urednica portala medijskapismenost.hr.

Dr. Dragana Trninić, komunikologinja s Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Banjoj Luci, naglasila je da roditeljska kontrola djece na internetu ne podrazumijeva isključivo zabranu i ograničavanje pristupa već bi trebalo da bude proaktivna i da djeci omogući odgovoran način korištenja interneta u različite svrhe.

Medijski odgoj i obrazovanje također mora naći svoje mjesto u okviru postojećeg školskog gradiva. Jedno od početnih polazišta je, kako je izjavila dr. Vesima Čičkušić, stručnjakinja u oblasti medijske pismenosti i medijskog odgoja, da se s takvim obrazovanjem počne na vrijeme, od predškolske dobi i od prvih susreta sa svijetom medija.

„Općenito i u najrazvijenijim obrazovnim sistemima, teško je da izmjene kurikuluma prate dinamične promjene u digitalnom informacijsko-komunikacijskim okruženju. Osigurati povezanost nastave sa životom i promjenama u okruženju je zahtjevan i težak zadatak, koji traži stalna i velika ulaganja“, izjavila je Čičkušić.

Iz tog razloga, kako je navela, traganje za učinkovitijim obrazovnim odgovorom može biti usmjeren i u pravcu jačanja spremnosti nastavnika za inovativnije pristupe u učionici.

O razvoju tehnologije i o umjetnoj inteligenciji koja ima potencijal da transformiše obrazovanje na konferenciji je govorio i Tomáš Titěra, istraživač i edukator u oblasti medijske i informacijske pismenosti iz organizacije Transitions iz Češke.

„Ako se umjetna inteligencija upotrebljava smisleno, učenje može učiniti efikasnijim i podržati kritičko razmišljanje djece i mladih“, rekao je.

Učesnici konferencije su se složili da su neophodne konstantne edukacije i istraživanja u oblasti novih tehnologija, te da odgoj i obrazovanje moraju pratiti tehnološki razvoj digitalnog okruženja.

__

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.