Medijski diskurs kao muški domen

“Medijski diskurs kao muški domen: predstavljanje roda u dnevnim novinama u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji” rad je u kojem Adla Isanović analizira sličnosti i razlike, rodnu (ne)osjetljivost, stare i nove načine predstavljanja roda u dnevnim novinama u BiH, Hrvatskoj i Srbiji. Ovo je jedan od naučno-istraživačkih radova iz zbornika „Stereotipizacija: Predstavljanje žena u štampanim medijima u jugoistočnoj Evropi“ (Mediacentar Sarajevo, 2007) koje ćemo sedmično objavljivati na Media.ba.

Mediacentar Sarajevo je u okviru projekta Rodni stereotipi u medijima: reprezentacija žena u štampanim medijima u Jugoistočnoj Europi proveo opsežno istraživanje fokusirajući se na načine medijskog portretiranja žena, reprezentacione prakse, rodnu stereotipizaciju i strategije i metode diskriminacije u medijima. Kao rezultat istraživanja nastao je zbornik naučno-istraživačkih radova „Stereotipizacija: Predstavljanje žena u štampanim medijima u Jugoistočnoj Evropi“ (ur. Nirman Moranjak Bamburać, Tarik Jusić, Adla Isanović). Pored analize sadržaja i komparativne analize uzoraka iz dnevnih novina u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji koje je uradio Mediacentar Sarajevo, a čiji su rezultati predstavljeni u tekstu Adle Isanović, zbornik sadrži i istraživačke radove autora i autorica iz Albanije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Hrvatske, Makedonije i Srbije. U uvodu u tekst “Medijski diskurs kao muški domen: predstavljnje roda u dnevnim novinama u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji” Adla Isanović navodi:“Mediji se mogu posmatrati kao “(društvene) tehnologije roda”, koje, kako kaže Liesbet van Zoonen, predstavljaju “centralna mjesta na kojima se dešavaju diskursivna pregovoranja oko roda.” Odabir regionalnog a ne nacionalnog okvira za ovo istraživanje medijskog diskursa o rodu vođeno je vjerovanjem da je rod po svom obimu transnacionalan, da su modusi i obrasci predstavljanja koji se upotrebljavaju u ove tri države slični, te da, uprkos različitim sociopolitičkim okolnostima, ne postoje značajnije razlike u njihovim medijskim diskursima o rodu. U ovom istraživanju pokušavaju se analizirati (ne)sličnosti, rodna (ne)osjetljivost, stari ili novi načini rodnog predstavljanja u dnevnim novinama u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji, da li svaki od njih pruža uravnotežen prikaz raznolikih života žena i njihovog doprinosa današnjim dinamičnim društvima, kao i politike predstavljanja koje utječu na odluke o učvršćivanju ili osporavanju stereotipne slike žena i rodnih uloga. Ovaj rad pokušava odgovoriti na sljedeća pitanja: Na koji način se rodne poruke kodiraju u dnevnim novinama u ove tri države? Kakva se stereotipna i alternativna značenja roda i rodnog predstavljanja mogu naći u ovim tekstovima?”Tekst u cjelini možete preuzeti u PDF formatu ovdje:Adla ISANOVIĆ, “Medijski diskurs kao muški domen: predstavljanje roda u dnevnim novinama u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji“.Objavljeno u: Nirman Moranjak BAMBURAĆ, Tarik JUSIĆ, Adla ISANOVIĆ (ur.). STEREOTIPIZACIJA: PREDSTAVLJANJE ŽENA U ŠTAMPANIM MEDIJIMA U JUGOISTOČNOJ EVROPI. Mediacentar Sarajevo, 2007. Str 49-84.
Također, objavljena je i dostupna i engleska verzija teksta:
Adla ISANOVIĆ, “Media Discourse as a male domain: Gender Representation in the Daily Newspapers of Bosnia and Herzegovina, Croatia and Serbia“. In: Nirman Moranjak BAMBURAĆ, Tarik JUSIĆ, Adla ISANOVIĆ (eds.). STEREOTYPING: REPRESENTATION OF WOMEN IN PRINT MEDIA IN SOUTH EAST EUROPE. Mediacentar Sarajevo, 2006. pp 43-79.
..........................................................................................................................
O autorici:Adla ISANOVIĆ je magistrirala iz oblasti novih medija na Haute ecole d'arts appliqués u Ženevi. Također magistrirala je i na interdisciplinarnom postdiplomskom studiju “Critical, Curatorial, Cybermedia” na Ecole superieure des beaux arts, Ženeva, Švicarska (2005). Radi na vođenju i implementaciji istraživačkih projekata Mediacentra Sarajevo, Bosna i Hercegovina. Tokom 2006/2007 gostujuća je predavačica na Internacionalnom univerzitetu u Sarajevu.
O projektu:Projekat “Rodni stereotipi u medijima: reprezentacija žena u štampanim medijima u Jugoistočnoj Europi” predstavlja zajednički poduhvat Mreže za profesionalizaciju medija u jugoistočnoj Europi (SEENPM) i Balkanske mreže za ljudska prava (BHRN), koji su finansirali SEENPM, Fond otvoreno društvo BiH (FODBIH) i Ministarstvo inostranih poslova Danske – Program za susjede (NAB) Partneri na projektu su Albanski Institut za medije (Tirana, Albanija), Centar za razvoj medija (Sofija, Bugarska), Makedonski Institut za medije (Skopje, Makedonija), Mediacentar Beograd; (Beograd, Srbija), B.a.b.e- Budi aktivna, Budi emancipirana. Grupa za ženska ljudska prava (Zagreb, Hrvatska).