Istraživanje: Program od javnog interesa i digitalno doba

Mediacentar Sarajevo pokreće komparativno istraživanje o ulozi i razvoju sadržaja od javnog interesa u digitalnom i multikanalnom okruženju. Studija „Programski sadržaji od javnog interesa i digitalno doba“ će obuhvatiti šest zemalja jugositočne Evrope a rezultati će biti prezentirani u knjizi koju uređuje prof. dr. Miklos Sukosd.
Koncept javnih medija jedan je od važnijih evropskih ostavština. Iako su evropske zemlje na različite načine definirale i dodijelile obavezu emitiranja sadržaja od javnog interesa, (jednoj ili više medijskih organizacija, iz javnog i / ili privatnog sektora), sve su zadržale ključne elemente tradicionalnih dužnosti javnog servisa, prilagođavajući ih lokalnim okolnostima. Ti ključni elementi opisani su u brojnim dokumentima Savjeta Evrope, koji javni servis definišu kao:referentnu tačku za sve članove društva (osiguravajući univerzalan pristup); faktor društvene kohezije i integracije svih pojedinaca, grupa i zajednica; izvor nepristasnog i nezavisnog informisanja i komentiranja, inovativnog i raznovrsnog sadržaja koji je u skladu sa visokim etičkim načelima i standardima kvalitete; forum za javnu diskusiju i sredstvo za promicanje demokratskih vrijednosti; servis koji aktivno pridonosi razvoju audiovizuelnog stvaralaštva i produkcije, i boljem razumjevanju i promicanju raznolikosti nacionalne i evropske kulturne baštine.
S druge strane, širom Evrope, nove tehnologije,  digitalno doba  i savremeno multi-kanalno okruženje nameću nove programske izazove i poteškoće. Dovodi se u pitanje i sama misija javnih servisa. U zemljama jugoistočne Evrope proces digitalizacije i konvergencije komunikacijskih i informacijskih tehnologija, jačanje konkurentnosti komercijalnog sektora, kao i još uvijek nedovršena tranzicija iz državnih u javne medije u pojedinim zemljema, predstavljaju veliki izazov i postavljaju brojne poteškoće medijima koji su dužni obezbijediti sadržaj od opštedruštvenog interesa.
Imajući u vidu da svoje postojanje javni mediji mogu opravdati samo odgovarajućim programskim sadržajem koji mogu kontinuirano razvijati, producirati i dostavljati svom gledateljstvu, Mediacentar Sarajevo je prepoznao potrebu za iscrpnom analizom trenutne situacije i mogućih transformacija na medijskoj sceni u regionu, te pokrenuo regionalni projekat pod nazivom „Programski sadržaji od javnog interesa i digitalno doba“.
Cilj projekta je da se identificiraju potrebna sredstva i aktivnosti, te daju jasne i konkretne preporuke kako bi se omogućio kontinuirani razvoj programskog sadržaja od javnog interesa u multikanalnom i digitalnom okruženju. Rezultati istraživanja koje sprovode istraživači i istraživačice iz šest zemalja jugoistočne Evrope koje su obuhvaćene istraživanjem biće prezentirani u knjizi koju uređuje dr. Miklos Sukosd (redovni profesor na Centralnoevropskom univerzitetu, Budimpešta, Mađarska) a koja će biti objavljena krajem 2007 godine.
Projekat „Programski sadržaji od javnog interesa i digitalno doba“ kojeg sprovodi Centar za medijsku politiku Mediacentra Sarajevo, dio je šire inicijative Mreže za profesionalizaciju medija u jugoistočnoj Europi (SEENPM), koju finansira International Media Support.