Diskusija: Javni TV servisi u digitalnom dobu

Publikacija Mediacentra „Javni televizijski servis u digitalnom dobu: Strategije i mogućnosti u pet zemalja jugoistočne Evrope“ koju su uredili Dr. Miklos Sukosd i Mr. Adla Isanović, promovirana je na dvodnevnom skupu istraživača i univerzitetskih profesora pod nazivom COST A30 Action – „East of West: Setting a New Central and Eastern European Media Research Agenda“ koji je održan 6. i 7. juna 2008. u Sarajevu.

Profesor Sukosd je istakao značaj publikacije, navodeći da ona tematizira jednu od najznačajnijih oblasti medijskih politika s kojom se suočavaju sve evropske zemlje, a posebno zemlje Centralne i Jugoistočne Evrope koje su u dobroj mjeri zatečene brzinom tehnoloških promjena. Prof. Sukosd je posebno naglasio ulogu Mediacentra kao izdavača ove publikacije, navodeći da se radi o jednom od najznačajnijih istraživačkih institucija ne samo u regionu već i šire u Evropi.

Mr. Isanović je govorila o izazovima s kojim se susreću javni mediji u digitalnom okruženju. Posebno se osvrnula na procese uzajamnog djelovanja tehnoloških i marketinških promjena, kao i promjena u ponašanju publike, koji stvaraju nove uvjete za tradicionalne javne emitere, te dovode u pitanje i samu ideju javnih servisa.

Na promociji su pored urednika publikacije govorile i autorice iz Hrvatske, dr. Zrinjka Peruško i mr. Helena Popović.
Prof. Peruško je govorila o medijskim politikama za digitalno doba u Hrvatskoj, te je potcrtala kašnjenja u kreiranju javnih politika u Hrvatskoj uz zanemarivanje pitanja o sadržajima programa od javnog interesa. Također je naglasila da generalno vladajuće elite ne razumiju pitanja sadržaja u budućim digitalnim medijima i novim platformama.

Značajan doprinos diskusiji koja je uslijedila nakon izlaganja uvodničara, dao je profesor dr. Karol Jakubowitz koji je naglasio da se proces digitalizacije prvenstveno posmatra s tehničkog aspekta, te da interesi različitih industrija kreiraju generalni okvir kroz koji se razumijeva proces digitalizacije, dok je definiranje proseca digitalizacije kroz prizmu medijskih politika stavljeno u drugi plan.