Društvene mreže - izvor vijesti?

Društvene mreže - izvor vijesti?

Unapređenje Lauren McCullough u agenciji Associated Press na dužnost menadžerice društvenih mreža i prikupljanja vijesti koje se desilo početkom januara, predstavlja dodatni dokaz da informativni mediji ozbiljno shvataju građansko novinarstvo.

Napravio sam s Lauren e-mail intervju pitajući je kako se društveni mediji uklapaju u način na koji agencija Associated Press prikuplja vijesti, kakav će to uticaj imati na njene članice, da li predviđa ikakve promjene u sadašnjoj politici AP-a prema društvenim medijima, te da li bi svih 3.000 njihovih novinara trebalo da uključe društvene medije u svoj rad.

Steve Myers: Sve više medijskih kuća priznaje važnu ulogu društvenih medija otvaranjem pozicije poput vaše. Ali, AP je drugačija vrsta novinske agencije – veliki dio njenog sadržaja se objavljuje preko posrednika i ona nema direktan kontakt sa ljudima koji primaju vijesti.

Dakle, kakvu ulogu u agenciji Associated Press imaju društveni mediji? Da li je to dio napora da se direktno dođe do korisnika?

Lauren McCullough: AP je uvijek priznavao vrijednost građanskog novinarstva. Neke od najznačajnijih prizora nedavnih događaja koji su medijski pokriveni – podmetanje bombe u Oklahoma Cityju, 11. septembar, katastrofa svemirskog broda Columbia – zabilježili su svjedoci sa kojima je AP sarađivao u slanju snimaka našim korisnicima. Sa širenjem društvenih mreža, postalo je lakše dijeliti ovakav sadržaj, a i novinarima je lakše da se povezuju sa publikom. Iskoristili smo tu priliku, kao što ste, između ostalog, mogli vidjeti prilikom rušenja mosta u Minnesoti ili slijetanja aviona u rijeku Hudson. Vidjela sam jedan izvještaj prošle sedmice u kome se kaže da kasnimo s otvaranjem ovog radnog mjesta za društvene mreže, ali mi smo to zapravo radili cijelo vrijeme.

Društveni mediji imaju centralnu ulogu u našem prikupljanju vijesti. AP-ovi novinari su aktivni na stranicama društvenih mreža i prate trendove. Imamo i nekoliko adresa naše organizacije, kao što su @APStylebook na Twitteru i kanal na YouTubeu. Stalno tragamo za novim načinima da uključimo naše korisnike u izazov prikupljanja vijesti. Očekujem da ćemo otvoriti dodatne AP adrese na društvenim mrežama tokom sljedećih sedmica, te se nadamo da ćemo tako angažovati naše korisnike i pomoći im.

Primjer: U partnerstvu sa našim članicama i lokalnim medijskim podružnicama, AP je pokrenuo wintergames.ap.org, na kojem nudi vrhunski multimedijalni prenos Olimpijade u Vancouveru 2010. godine. Ova stranica je prilagođena društvenom sudjelovanju i nudi widget aplikacije koje se mogu koristiti. Takođe smo planirali zanimljive stvari za prateće Facebook i Twitter adrese.

Myers: U tekstu AP-a o vašem novom radnom mjestu se kaže da ćete upravljati radom urednika “u potrazi za novinarskim materijalom na društvenim mrežama, unapređenju prisustva i sadržaja AP-a na društvenim mrežama, te slanju povratnih informacija glavnim urednicima o temama za koje postoji veliki interes na društvenim mrežama.”

Dajte mi nekoliko primjera kako će ovaj posao uticati na novinarstvo AP-a. Naprimjer, da li biste nastojali da objavite priču samo zato što je aktuelna na Twitteru?

McCullough: Na društvenim mrežama se svakog dana šire priče i pojavljuju glasine. Naši urednici procjenjuju šta zaslužuje da se dalje piše o tome. Nećemo objaviti priču samo zato što je aktuelna na Twitteru, ali ćemo o tome razgovarati i ocijeniti njenu popularnost u odnosu na njenu informativnu vrijednost. Želimo da učestvujemo u diskusiji i želimo da ljudima pružimo ono što žele.

Ja na ovaj posao ne gledam kao na promjenu načina na koji se bavimo novinarstvom. Naš zadatak je isti: da budemo brzi, da budemo prvi i da budemo tačni.

Myers: Učestvovali ste u izvještavanju prekoTwittera na adresi @AP_Courtside za vrijeme saslušanja o imenovanju Sonije Sotomayor(1). Kako je taj eksperiment uticao na način na koji je AP izvještavao o saslušanjima?

McCullough: Saslušanja povodom odobravanja imenovanja gospođe Sotomayor su predstavljala prvi put da je AP aktivno uključio korisnike u prikupljanje vijesti. Koristili smo naš blog na Yahoo-u i našu @AP_Courtside adresu da bismo direktno razgovarali sa publikom. Postavljali smo linkove koji vode do odgovarajućeg sadržaja u više formata, čiji izvor je AP, kao i naše članice. Pozivali smo ljude da postavljaju pitanja i odgovarali smo na njih. Dijelili smo ovu platformu i pristup koji smo imali da bismo korisnicima dali osjećaj da se nalaze u prostoriji za saslušanje. Učestvujući u međusobnom razgovoru sa publikom, poboljšali smo svoje novinarstvo. To isto smo radili i u partnerstvu sa nekoliko novina.

Ne smatramo da su mogućnosti koje nude društvene mreže ograničene na AP, već da je to nešto na čemu AP može raditi zajedno sa svojim korisnicima. Svi mi na mnoge načine pokušavamo da izgradimo nove modele koji će pomoći napretku medija.

Myers: Da li je vaša organizacija nešto naučila iz ovog eksperimenta?

McCullough: Koristi su mnogobrojne, a najvažnije je možda sljedeće: Ako imaju mogućnost, korisnici će aktivno učestvovati u dvosmjernom razgovoru o vijestima. Publika koja prati vijesti nije nestala, ali njene navike i očekivanja su se promijenili i mi smo u poziciji da poduzmemo korake da se tome prilagodimo i da pomognemo našim korisnicima.

Myers: Vi ste sada na čelu “Centra za društvene mreže” AP-a u New Yorku. Šta je to? Da li je to nešto novo? Koliko ljudi tu radi?

McCullough: Centar za društvene mreže će biti jedan od četiri dijela tzv. "Nerve Centra", novog sjedišta u New Yorku. "Nerve Centar" se još sastoji od Centra za vijesti, Centra za standarde i Centra za produkciju.
"Nerve Centar" je glavno središte za naše regionalne deskove širom svijeta da bismo bili sigurni da smo konkurentni sa svojim glavnim pričama u svim vrstama medija i da bismo efikasno uskladili svoja sredstva. Dok radimo na njenom razvoju, moj nadređeni je Lou Ferrara, jedan od glavnih urednika AP-a.

Centar za društvene mreže će za sada imati troje stalno zaposlenih.

Myers: Nakon što ste objavili vijest o vašem unapređenju na Twitteru, vidio sam prepisku između vas i Deana Betza iz lista Houston Chronicle. Betzovo pitanje ukazuje na zabrinutost koju su izrazile i druge članice AP-a: One se boje da će biti zaobiđene, jer AP isprobava nove metode isporuke vijesti kojima stiže direktno do korisnika. Daću vam priliku da se osvrnete na njihovu zabrinutost u više od 140 znakova. Kako će vaša strategija društvenih medija koristiti članicama i uključiti ih? Imate li neke primjere iz ranijih projekata?


McCullough: Dok radimo na izgradnji svog prisustva na društvenim mrežama, imamo u vidu mogućnost da unaprijedimo rad AP-a i medijskih kuća članica. Naš cilj je uspjeh naših članica i korisnika. Mislim da se svi slažu da je to u interesu AP-a i medijske industrije.

Za vrijeme saslušanja u slučaju Sotomayor, redovno smo objavljivali kvalitetne radove nekoliko medijskih kuća članica, među kojima su Los Angeles Times, New Haven Register, kao i Houston Chronicle gospodina Betza. Takođe smo usmjeravali promet sa Twittera i Yahoo bloga na web stranice članica. Nastavićemo da to radimo i u budućim projektima. Očekujemo da ćemo sarađivati sa svojim članicama i korisnicima u raznim oblicima dok izrađujemo nove medijske poslovne modele.

Myers: Učestvovaćete i u izradi smjernica o društvenim medijima za AP. Pojedine medijske kuće su kritikovane (među njima je i AP) zbog donošenja politika koje su previše restriktivne. Kako vagate potrebu poslodavca da njegovi zaposleni koriste društvene medije u svom radu sa željom zaposlenih za slobodom izražavanja koje nema veze sa njihovim poslom?

McCullough: Vjerujem da svaka dobra adresa na društvenim mrežama može služiti za različite sadržaje. Nije sve lično, a nije sve ni profesionalno. Mislim da zaposleni mogu uspješno ispuniti obje potrebe – lične i profesionalne – bez ugrožavanja firme, zaposlenih ili naših novinarskih vrijednosti.

Cilj sadašnjih smjernica o društvenim medijima AP-a je da pruže osnovne informacije koje naši zaposleni mogu koristiti kao polazište. Ne pokušavamo da ugušimo entuzijazam, već pokušavamo da pronađemo načine da taj entuzijazam prihvatimo i da naučimo ljude kako da uključe društvene medije u svoj posao. Kao i sa svime što je novo, još uvijek razrađujemo neke stvari. Vjerujemo da mnogi zaposlenici AP-a to isto rade, zbog čega je komunikacija među svim stranama ključna.

Myers: Da li biste nešto promijenili u sadašnjoj politici o društvenim medijima AP-a?

McCullough: Mislim da je naša sadašnja politika veoma pravična i da pruža odgovarajući broj smjernica, a da pri time nije isuviše restriktivna. Stalno procjenjujemo svoju politiku da bismo bili sigurni da je odgovarajuća i da je korisna za naše zaposlene. Mi svoje politike takođe zasnivamo na postojećim novinarskim vrijednostima i smjernicama koje su već donesene. Ne vidimo potrebu da ponovo izmišljamo koliko potrebu da se prilagođavamo novom okruženju.

Myers: Da li bi svi izvještači AP-a trebali da koriste društvene medije? Recite mi kako biste ubijedili dugogodišnjeg izvještača AP-a uključi društvene medije u svoj rad.

McCullough: Potičem sve novinare AP-a da koriste društvene medije. Ključ je naći način da se oni uključe u svakodnevni rad novinara i koristiti pristup u fazama.

Prvi korak: Odaberite jednu društvenu mrežu kojoj ćete se moći posvetiti.
Drugi korak: Procijenite svoje ciljeve i odredite realistične etape.
Treći korak: Napravite plan korištenja. Odredite vrijeme u koje ćete svakog dana provjeravati svoju društvenu mrežu. Držite se tog vremena.
Četvrti korak: Uradite to!

____________________________________________________________________________

(1) Nakon višesedmičnih sastanka sa senatorima i priprema za teška pitanja, Sonia Sotomayor je sredinom jula 2009. započela formalnu raspravu o njenoj nominaciji za prvu sutkinju Vrhovnog suda SAD-a hispanoameričkog porijekla.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prevela: Kanita Halilović
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Originalni tekst ‘Social Media Has 'Central Role in Our Newsgathering,' Says AP's Lauren McCullough’ dostupan je na web stranici Poynter Instituta.

Tekst je preuzet i objavljen na MC Online uz odobrenje web portala Poynter.org. Svako dalje korištenje i distribucija ovog teksta podliježe uvjetima korištenja Poynter.org web portala koji su u cjelosti dostupni na web stranici www.poynter.org.