Meta razmatra promjenu pravila oglašavanja u EU
Meta razmatra promjenu pravila oglašavanja u EU
Strah u kompaniji da se neće moći pridržavati novih zakona EU.
foto: Pixabay
Matična kompanija Facebooka i Instagrama - Meta, kako piše Guardian, razmatra zabranu političkog oglašavanja u Evropi zbog straha da se ne bi mogla pridržavati novih zakona Evropske unije (EU) o političkim kampanjama.
Kreatori politike u Briselu predlažu pravila koja bi prisilila tehnološke grupe, uključujući Facebook i Google, da daju informacije o političkim oglasima, uključujući njihovu cijenu, ko je platio sadržaj i koliko ih je ljudi pogledalo.
Ti su prijedlozi izazvali zabrinutost među rukovodiocima Mete, koji su zabrinuti koliko bi široka mogla biti definicija političkih oglasa i koliko bi teško bilo poštivati pravila, navodi Financial Times.
Mark Zuckerberg, osnivač i izvršni direktor Mete, razmatra da li bi bilo lakše odbiti sva plaćena oglašavanja za političke kampanje na svojim platformama kako bi se izbjeglo kršenje zakona EU.
Financial Times piše, kako prenosi Euractiv, da je kompanija zabrinuta što je definicija političkih reklama u prijedlogu zakona toliko široka da bi je bilo izuzetno teško poštovati, što bi zabranu takvog materijala u Evropi činilo lakšom opcijom, posebno s obzirom na to da ne stvara veliki dio ukupnog prihoda.
Meta je, prema pisanju Guardiana, jedna u nizu firmi društvenih mreža, uključujući Twitter, koje su se suočile s kritikama jer su dopuštale korisnicima da šire dezinformacije i teorije zavjere na svojim platformama nakon predsjedničkih izbora u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) 2016., što je izazvalo strah o tome na koji način su glasači mogli biti izmanipulisani sadržajem.
Facebook se takođe našao na meti kritika nakon što je, kroz skandal Cambridge Analytical, otkriveno da su ruski operativci te godine koristili korisničke podatke za manipulisanje izborima. Sada već nepostojeća politička konsultantska firma koristila je podatke desetaka miliona korisnika Facebooka bez njihovog pristanka kako bi pomogla klijentima u ciljanju političkih oglasa.
Dok su se šefovi Mete u početku opirali pritisku da provjere činjenice o političkom oglašavanju, kompanija je nastavila privremeno obustavljati reklamne kampanje na svojoj web stranici uoči važnih izbora, uključujući predsjedničke izbore u SAD-u 2020.
Odluka o zabrani političkih reklama u EU ne bi imala značajan finansijski učinak s obzirom na to da političko reklamiranje navodno čini relativno mali udio prihoda firme, piše Guardian.
Podaci koje je prikupila istraživačka grupa Insider Intelligence pokazuju da je političko oglašavanje u SAD-u, koje je jedno od najvećih Metinih tržišta, ostvarilo prihod od 800 miliona dolara između 2019. i 2020., što čini manje od jedan posto ukupnog prihoda od oglašavanja. Meta je prijavila dobit od 29 milijardi dolara u 2020.
Euractiv podsjeća da bi nova promjena koja se tiče političkog oglašavanja iz Mete uslijedila nakon odluke irskog povjerenika za zaštitu podataka (DPC) koji je u januaru utvrdio da je pravna osnova Facebooka i Instagrama za obradu ličnih podataka u suprotnosti sa pravom EU te je kaznio platforme sa više od 200 miliona eura i 180 eura miliona respektivno.
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.