Zašto novinari izbegavaju redakcijsku obuku?
Zašto novinari izbegavaju redakcijsku obuku?
Ako ste organizirali obuku za svoje novinare, a niko se živ nije pojavio na trening-sesiji, pre će biti da su vam razlog obuke, tema i organizacija loše postavljeni, nego da zaposleni ne žele učiti. Evo jasnih uputa za uspješnu organizaciju obuke u redakciji.
Činjenica: nedostatak obuke je uzrok broj jedan nezadovoljstva poslom među zaposlenim novinarima (u SAD, prim. red.).
Činjenica: dvije trećine profesionalnih novinara ne dobija nikakvu obuku od svoje organizacije (isto).
Činjenica: potreba za obukom novinara prevazilazi ono što poslodavci obezbjeđuju za svoje zaposlene (isto).
Sve ove činjenice uzete su iz nedavne studije koju je finansirala Fondacija Knight, a koja je objavljena za konvencije ASNE (Američko udruženje novinskih urednika) i RTNDA (Radio televizijska asocijacija i fondacija novinara, urednika i menadžera) održane ovog mjeseca.
Citirala sam tu anketu na panel diskusiji RTNDA, pod nazivom ‘Rukovođenje u teškim vremenima' [Managing in Tough Times], uz naglasak da obuka – čak i ona niske cijene koštanja – može pomoći da se kod informativnih organizacija izgradi i kompetentnost i samouvjerenost.
Uslijedilo je pitanje jednog frustriranog direktora: ako je novinarima toliko stalo do obuke, zašto on nikako ne dobija dobar odziv na radionicama u okviru njegove kompanije, koje organizuje?
Izvanredno pitanje, prijatelju, jer rječito govori o tome kako rukovodioci iz redakcije planiraju, slušaju, daju feedback i grade kulturu svojih redakcija.
Ako želite shvatiti zašto radnici odluče da ne učestvuju na nekoj radionici, razmotrite sljedeća pitanja:
- Čija to bila ideja? Da li je osoblje i na koji način učestvovalo u izboru tema, vremena održavanja ili voditelja programa?
- Da li je tema obuke važna, zanimljiva i relevantna za njihov svakodnevni posao?
- Da li se radi o novinarskoj temi? Možda su očekivali seminar o pisanju ili etici, a dobili su samo “kako uraditi demografski pregled”?
- Da li je ta obuka bila nagrada ili kazna? Da li ste organizovali obuku “zbog nedavnih loših rezultata” na nekom području?
- Da li se radilo o korektivnom seminaru, ili o seminaru za poboljšanje rezultata? Ako je korektivni, da li ste očekivali da će na njemu prisustvovati i oni koji postižu visoke rezultate i vladaju tom temom?
- Da li se u zakazivanju obuke vodilo računa o radnom rasporedu, smjenama i nedostatku osoblja?
Šefovi ponekad misle da je organizovanje obuke nešto poput zakazivanja zabave: zašto ljudi ne bi došli? U današnje vrijeme se radi više nego ikad, ljudi rade više sa manje sredstava, i pokušavaju uskladiti posao i privatni život. Oni pažljivo biraju na koju zabavu će otići, što se naročito odnosi na zabave koje zadiru u njihovo slobodno vrijeme. Žele zabavu poslije koje će se osjećati sretniji, pametniji i puni energije.
Zato, prije sljedeće obuke organizovane u vasoj redakciji, razmislite o sljedećem:
- Razgovarajte sa svojim osobljem o tome koju temu obuke bi najradije imali.
- Formirajte radnu grupu koja će vas savjetovati o idejama i predmetima obuke, i poslušajte njihove savjete.
- Budite skromni. Da li je potrebno da cjelokupno osoblje prisustvuje svakoj sesiji obuke – ili postoji mogućnost da se skupljaju manje grupe i dijele sa drugima nastavna područja od zajedničkog interesa?
- Težite poboljšanju. Obuka bi trebala u ljudima stvoriti osjećaj da se penju na „sljedeći nivo“ radne sposobnosti. Korektivnu obuku je bolje vršiti pojedinačno.
- Razmislite o obuci za istaknute radnike. Pozovite dobre radnike na sesiju obuke u svojoj radionici, ili ih pošaljite na put, ali im dajte do znanja da im je to nagrada za dobar rad.
- Istovremeno, pozovite briljantne radnike da vode vašu in-house obuku. Sesije tipa “kako smo to postigli”, koje vode dobitnici nagrada, jako su efikasne.
- Budite fleksibilni u određivanju vremena obuke. Ne namećite prisustvo na obuci hronično nenaspavanim ljudima.
- Redovno sami prisustvujte. Ako je obuka važna, šef će svojim prisustvom u svojstvu učenika prenijeti važnu poruku. Nasuprot tome, ako šef preskače obuku, i to će biti shvaćeno kao poruka za moral radionice, ali loša.
- Kasniji rad. Tražite od svog osoblja da napravi evaluaciju obuke. U Poynteru se od svih naših učesnika traži da evaluiraju svaku sesiju seminara. Pomoću njihovog feedbacka, bio on dobar ili nepovoljan, mi postajemo bolji učitelji.
Najbolje ćete voditi informativnu organizaciju ako budete bolji kao učitelj. Kada oblikujete ljubav za učenje. Kada osigurate za svoje osoblje pristup učenju, i omogućite mu da uživa u tome.
Originalni tekst „Leaders Training Badly“: