• YouTube

Kako da novinari opet pridobiju povjerenje publike

Kako da novinari opet pridobiju povjerenje publike

Kako da novinari opet pridobiju povjerenje publike

Kada vijesti postanu stresne i otuđujuće, koja je uloga novinarstva? I kako da pružimo vrijedne i pouzdane informacije publici koja je izgubila interes?

foto: Pixabay / Ilustracija

Nesporno je da javnost – posebno generacija Z i milenijalci – sve manje prate vijesti, bilo zbog nedostatka povjerenja ili nedostatka interesa.

Reutersov Institut je u svom prošlogodišnjem izvještaju o digitalnim vijestima i navikama publike utvrdio da sve više mladih ljudi ima poteškoća u prepoznavanju pouzdanih izvora vijesti. To dolazi u trenutku kada kreatori sadržaja i influenseri natkriljuju novinare i medijske kuće na internetu, a umjetna inteligencija sve više ulazi u različite aspekte stvaranja sadržaja.

Kako onda da se novinari probiju kroz buku i pridobiju povjerenje publike?

Prva linija odbrane od dezinformacija i netačnih informacija su hiperlokalne publikacije, koje u izvještavanju odražavaju svakodnevnu stvarnost čitatelja. Lokalni novinari su u jedinstvenoj poziciji da grade povjerenje tako što djeluju unutar zajednica o kojima i za koje izvještavaju. U mogućnosti su da prenose tačne i opipljive informacije na razumljiv način. Takođe, najbolje su pozicionirani da ostvare angažman zajednice tražeći i odgovarajući na potrebe svoje publike za vijestima.

No, to više nije dovoljno. Uprkos rastu novinarstva vođenog potrebama zajednice u posljednjoj deceniji, zamor od vijesti je stvaran. To je i razumljivo s obzirom na nemilosrdan niz loših vijesti širom svijeta – od  klimatskih katastrofa i genocida do izgladnjivanja do smrti i urušavanja demokratije.

Kako pružiti informacije publici koja je izgubila interes?

Dakle, kada vijesti postanu stresne i otuđujuće, koja je uloga novinarstva? I kako da pružimo vrijedne i pouzdane informacije publici koja je izgubila interes?

Prema Aniti Li, iz platforme The Green Line, i njenom prošlogodišnjem predviđanju za novinarstvo, koje je objavio NiemanLab, odgovor je povezivanje zajednice 2.0, koji opisuje kao “unapređenje najbolje prakse angažmana zajednice kako bi se javnost potakla da se prebaci sa povezivanja sa vijestima u povezivanje sa svijetom (tj. svojim naseljem, gradom, pokrajinom/državom) oko sebe”.

To je ono što radi tim platforme The Green Line, nagrađivane hiperlokalne publikacije fokusirane na proizvodnju informacija koje su korisne, jednostavne za upotrebu i pomažu ljudima da se snađu u svakodnevnim problemima – poput reagovanja na nalog za iseljenje ili pronalaska namirnica pristupačnih cijena u blizini.

Platforma ipak preskače detalje koji izazivaju anksioznost. Uz vodiče i alate, čitatelji ne moraju prebirati kroz gomilu teksta da bi došli do informacije koja im zaista pomaže. Ona je uvijek dostupna odmah na početku. Na primjer, nedavno su napravili interaktivnu mapu besplatnih toaleta i Wi-Fi lokacija širom Toronta, video materijale koji razjašnjavaju podzemne pješačke rute koje su zbunjujuće u gradu i još mnogo toga.

Osim uzajamne pomoći, kada izvještavaju o politikama i sistemskim problemima, pružaju informacije koje ljudima pomažu da se sami zalažu za sebe putem izbora i drugih demokratskih procesa. Na primjer, u newsletteru Ripple Effect uključuju “građanski nadzorni spisak” sastanaka u gradskoj skupštini kojima stanovnici Toronta mogu prisustvovati kako bi iznijeli svoje stavove. A kroz program Documenters Canada platforma The Green Line uključuje javnost u proces prikupljanja vijesti obučavajući i plaćajući članove zajednice da vode bilješke na sastancima gdje se donose općinske odluke.

To je balansiranje između uticaja na šire političke promjene i rješavanja neposrednih potreba pojedinaca malim ali efikasnim rješenjima.

Nikada ne govoriti publici šta da radi

Kroz sav rad, The Green Line nikada ne govori publici šta da radi. Umjesto toga, pruža im znanje kako bi sami donosili odluke što je vještina koja je posebno važna u kulturi koja obeshrabruje kritičko razmišljanje.

Na primjer, uz temeljito provjeravanje vlastitih izvještaja, tim platforme poziva čitatelje da i sami provjere činjenice. Svaki članak završava sa listom nepristranih, vjerodostojnih izvora za one koji žele dublje istražiti.

Ovo je bilo posebno korisno ranije ove godine, tokom dvije izborne kampanje. The Green Line je producirao vodiče kroz programe stranaka koji pokazuju stavove Liberalne, Konzervativne, Nove demokratske i Zelene stranke Kanade o pet stubova kvaliteta života: stanovanju, zapošljavanju, hrani, prijevozu i zdravlju. Kao i uvijek, naveli su svaki izvor korišten prilikom prikupljanja informacija.

Na kraju, The Green Line sreće svoju publiku ne samo tamo gdje se nalazi u virtuelnom svijetu (putem klipova na TikToku, infografika na Instagramu i kratkih dokumentaraca na YouTubeu), već i u stvarnom životu.

Gotovo svaki mjesec organizuje događaje kako bi okupili stanovnike Toronta da razgovaraju i osmisle rješenja za određene probleme, bilo da je riječ o suočavanju i rješavanju problema visokih troškova stanovanja ili pronalaženju takozvanih trećih prostora u Torontu. To je dio četverostepenog modela promjene, Action Journey, koji su nedavno zaštitili. U prvoj sedmici tim priprema explainer razlažući neki sistematski problem, u drugoj sedmici uranja u postojeća rješenja i nudi alate i vodiče; u trećoj sedmici se održavaju sastanci i zajednički osmišljavaju rješenja; a u četvrtoj se prikupljena rješenja zajednice šalju svim učesnicima tog mjesečnog procesa.

Takvi prijateljski susreti, osmišljeni sa namjerom, pomažu ljudima da se osjećaju manje otuđeno zbog problema u svom gradu. Takođe, vođe lokalnih zajednica i organizacija koje mogu ponuditi resurse pozvani su da se pridruže. Najvažnije je da stanovnici Toronta mogu dobiti priliku da grade odnose jedni s drugima kako bi se mogli međusobno podržavati. U svijetu koji postaje sve više virtuelan, susreti uživo su rijetki i dragocjeni.

Pored svega, čitaoci platforme The Green Line imaju priliku upoznati članove tima – i naposljetku im početi vjerovati – kako bi ih mogli što bolje podržati.

Ovaj članak je objavljen u povodu Svjetskog dana vijesti, koji se obilježava 28. septembra, globalne kampanje koja ističe vrijednost novinarstva. Organizatori obilježavanja su Svjetski urednički forum pri WAN-IFRA, Projekt Koninuum i Kanadska fondacija za novinarstvo.

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.