Stop Funding Hate: Britanski odgovor na mržnju

Stop Funding Hate: Britanski odgovor na mržnju

Stop Funding Hate: Britanski odgovor na mržnju

Kao odgovor na ksenofobiju i govor mržnje koji uveliko uzimaju maha u britanskim tabloidima, kampanja Stop Funding Hate postaje sve popularnija među Britancima, a neke su je kompanije i poznate ličnosti već podržale.
 
Počela je kao i mnoge druge kampanje, spontano, na društvenoj mreži. U nekoliko dana, mala online diskusija koju je u augustu ove godine pokrenuo britanski pisac Richard Wilson, postala je javna kampanja koju danas rijetko ko u toj zemlji može ignorisati.
 
Iako je njena poruka globalna, jer traži od svakog pojedinca da razmisli na koji način troši svoj novac i da li u nekom trenutku možda i sam (ne)svjesno financira kompanije i medije koji doprinose širenju kulture mržnje i podjela, primarni cilj kampanje je spriječiti oglašavanje, a time i financijsku dobit britanskih tabloida Daily Mail, Sun i Daily Express.
 
"Glavni cilj naše kampanje je da preokrenemo ravnotežu poticaja tako da štampanje naslova koji šire mržnju i diskriminaciju postane neprofitabilno. Naravno, način na koji to radimo je da ljudima pružamo informacije o kompanijama koje se oglašavaju u ovim ekstremističkim novinama, tako da sami mogu napraviti individualne izbore. Dio ove priče je definitvno u prikazivanju veze između kupovnih odluka koje donosimo svaki dan i društvenih problema koje vidimo kao posljedicu naših ksenofobnih i razdornih medija", kaže za Media.ba Richard Wilson.
 
Sa približno 200.000 lajkova na Facebook stranici i više od 40.000 ljudi koji su peticijom pozvali Virgin Media da prekine oglašavanje u novinama Sun, Stop Funding Hate već postaje prepoznatljiv brend dovoljno jak da izvrši pritisak i na velike igrače. Tako je prije nekoliko dana, Lego donio odliku da više neće sarađivati s Daily Mailom.
 
"Veoma smo zadovoljni kako je Lego reagovao, i trebam naglasiti da velike zasluge za to idu i čovjeku koji se zove Bob Jones, ocu iz Velike Britanije koji je napisao veoma prijateljsku, ljubaznu i iskrenu poruku kompaniji na Facebooku, koju je hiljade ljudi podijelilo i Lego je u konačnici odgovorio", kaže Wilson i dodaje kako se nada da će Co-op grupacija biti sljedeća koja će učiniti takav potez.
 
"Zbog pritiska naših pristalica, Co-op je nedavno najavio provjeru njihovih oglašivačkih politika i mi se zaista nadamo da će to dovesti do promišljanja o njihovom odnosu s novinama Daily Express, Daily Mail i Sun".
 

Naslovnice britanskih tabloida, Foto; Stop Funding Hate, Facebook
 
Jedan od zadnjih uspjeha Stop Funding Hate tima je i odluka mlade britanske književnice, Melinde Salisbury, da svoje knjige neće više davati na prikaz u tim tablodima. 
 
Protiv spornih tabloida u njihovom kampusu glasali su i studenti City University u Londonu, koji su naglasili kako "sloboda govora ne bi smjela biti iskorištena kao izgovor za napad na najslabije i najsiromašnije članove društva".
 
Wilson objašnjava kako od medija prema kojima je njihova kampanja usmjerena nikada nisu dobili direktan odgovor, ali jesu podršku od mnogih njihovih bivših novinara.
 
"Mnogo je novinara koji su veoma zainteresovani i pružaju podršku našoj kampanji. Znamo i da je mnogo ljudi koji rade u ovim novinama i u sukobu su s onim što se dešava. Imamo, također, veliku podršku eksperata za kriminal koji vide direktnu vezu između neprijateljskih i diskriminatornih medijskih izvještaja i šokantnog rasizma i neprijateljstva koji se dešavaju u Britaniji u protekloj godini".
 
Šef policije Sjevernog Walesa, poznate ličnosti kao što su Gary Lineker, utjecajni TV voditelj i bivši fudbaler, i muzičarka Lily Allen, dali su svoju podršku kampanji. Ipak, Wilson objašnjava, najznačajnija je podrška hiljada Britanaca koji su uzeli učešće u ovoj priči i poslali svoje poruke.
 
"Ove novine vole da se predstavljaju kao 'glas naroda', ali velika većina britanskog naroda ih ne kupuje i ne dijeli njihove vrijednosti", smatra Wilson.
 
U narednom periodu, kampanja će se fokusirati na Božić i vrijednosti koje se za vrijeme tog praznika slave u britanskoj kulturi – porodica, prijateljstvo, darežljivost, zajedništvo. To je prilika da se velikim kompanijama pošalje jasna poruka kako svojim oglašavanjem u ekstremističkim tabloidima gaze sve te vrijednosti. 
 
Posljednji Stop Funding Hate video usmjeren je na lanac trgovina John Lewis, koji redovno u predprazničnim reklamama poziva na pozitivne vrijednosti.
 

"Ali tu imamo kontradiktornost, jer, ostatak godine, John Lewis i ostale trgovine daju milione funti za oglašavanje u novinama Sun, Daily Mail i Daily Express, čije vrijednosti su u suprotnosti sa tezom 'mir na zemlji i dobro svima'. Ove novine objavljuju naslovne strane koje demoniziraju i dehumaniziraju manjinske grupe, posebno migrante i izbjeglice, a to čine jer je riječ o efikasnom načinu da povećaju prodaju i time i prihode od oglašavanja. Novac zarađuju igrajući se se slabijom stranom ljudske prirode – iskorištavajući i povećavajući predrasude, strahove i mržnju", kaže Wilson.
 
Video je podijeljen više od 27.000 puta na Twitteru, a na Facebooku ga je već vidjelo više od 7 miliona ljudi. Zajedno s drugim aktivnostima kampanje, trebao bi Britance podstaći na razgovor o mnogim važnim pitanjima.
 
"Nadamo se da će naša kampanja doprinijeti izuzetno potrebnoj debati u Britaniji, ne samo o prolemima koje imamo u našim medijima, nego i o tome za šta se kao zemlja zalažemo i ko smo kao društvena zajednica", zaključuje Wilson.