Guardian na jesen lansira evropsko izdanje

Guardian na jesen lansira evropsko izdanje

Guardian na jesen lansira evropsko izdanje

Iz Guardiana kažu da su Evropljani sada najangažovaniji čitaoci izvan Velike Britanije.

foto: Facebook / Guardian                                                     

Guardian će ove jeseni lansirati digitalno evropsko izdanje – svoje prvo novo strano izdanje u posljednjih osam godina, javlja Press Gazette.

Radi pokretanja izdanja će biti angažovano 11 novih urednika, od kojih je deset već popunjeno na osnovu internih i vanjskih saradnika.

Novo izdanje će biti na engleskom jeziku, u onome što je The Guardian naveo da je "potreba za pouzdanim, nezavisnim vijestima na engleskom jeziku koje se povezuju s evropskim čitaocima".

U saopštenju, novinski brend navodi da su evropski čitaoci "sada najangažovanija grupa njihove publike izvan Ujedinjenog Kraljevstva, što predstavlja snažan udio u globalnom rastu čitanosti i pristalica".

Guardian je naveo da je prošle godine iz Evrope imao više od 250 miliona pregleda na stranici, što predstavlja povećanje od 129 posto u odnosu na 2016. godinu, i dostiže, prema navodima, 25 miliona jedinstvenih pretraživača na kontinentu mjesečno, što je povećanje od 41 posto u odnosu na 2016.

„Guardianova evropska publika je treća po veličini nakon Velike Britanije i Sjedinjenih Američkih Država (SAD)“, navodi medij, dodajući da imaju stalnu digitalnu podršku sa kontinenta koja bilježi stalan rast - tri i po puta veći nego što je bio 2016.

Glavna urednica Katharine Viner rekla je da je Guardian oduvijek bio duboko posvećen izvještavanju o Evropi, a da im čitaoci s tog područja govore kako dolaze na Guardian da dobiju perspektivu koju ne mogu pronaći nigdje drugdje, ili da prate izvještavanje ključnih pitanja koja su im važna, kao što su klimatska kriza, tehnologija, migracije i događaji u Ukrajini.

U Evropi Guardian ima duboko angažovanu čitalačku publiku i brzo rastuće prihode, kaže izvršna direktorica Guardian News and Media Anna Bateson. „Vjerujemo da postoji značajna prilika za dalji međunarodni rast, dublje se angažujući s našom raznolikom, globalnom publikom“, istakla je Bateson.

“Imamo ambiciozne planove da se nadovežemo na našu rastuću evropsku publiku, da im bolje služimo i ubijedimo i čitaoce i oglašivače da podrže Guardianovo novinarstvo svjetske klase”, dodala je ona.

Guardian je pokrenuo izdanje za američko tržište 2007. a Bateson je u maju otkrila da SAD sada doprinose četvrtini prihoda The Guardiana od čitatelja i da je ta zemlja njegovo najbrže rastuće tržište.

Uslijedilo je australsko izdanje 2013. godine, osnovano pod vodstvom Vinera. Međunarodna stranica pokrenuta je 2015.

Guardian je rekao da će dodatni detalji o evropskom izdanju biti objavljeni u narednim mjesecima.

Tim koji će biti uposlen na evropskom izdanju Guardiana nalazi se na ovom linku.

Izvor: Press Gazette

___
 

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.