NDNV: Manje od 30 posto građana vjeruje vijestima, iako ih stalno konzumiraju

NDNV: Manje od 30 posto građana vjeruje vijestima, iako ih stalno konzumiraju

NDNV: Manje od 30 posto građana vjeruje vijestima, iako ih stalno konzumiraju

Uzorak je činilo 2.027 ispitanika koji su samostalno popunjavali anketu u periodu od 21. oktobra do 2. novembra 2022. godine.

foto: NDNV / Facebook

Istraživanje Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV) pokazalo je da građani Srbije intenzivno prate vijesti. Više od 90 posto ispitanih konzumira ih najmanje jednom dnevno, a dvije trećine više od jednom dnevno, dok manje od 30 posto ispitanika potpuno vjeruje vijestima, prenosi Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS).

Ispitanici su pokazali, kako navode, najveće interesovanje za lokalne vijesti –  64 posto ispitanih i vijesti iz svijeta – 63 posto, potom za političke vijesti - 54 posto i vijesti o zdravlju – 52 posto, navodeno je u rezultatima istraživanja koji su objavljeni u publikaciji „Izveštaj o digitalnim vestima – Srbija“.

U istraživanju se navodi da oko 65 posto ispitanika često i povremeno namjerno izbjegavaju pojedine vijesti zbog njihovog negativnog uticaja na raspoloženje, i zbog previše vijesti o politici i pandemiji kovida, kao i zbog iscrpljujuće količine vijesti.

Prema učestalosti upotrebe društvene mreže kao izvori vijesti sa 83 posto odgovora prevazilaze upotrebu TV dnevnika – 72 posto. Ali, kada ispitanici biraju svoj glavni izvor informisanja, televizija sa 34 posto ima primat nad društvenim mrežama odakle se informiše 25 posto ispitanih, i sajtovima i aplikacijama dnevnih novina – 22 posto ispitanih, prenosi NUNS.

Tu su, kako navode, izražene i generacijske razlike pa je tako više od 40 posto mlađih ispitanika između 18 i 34 godine navelo da su im društvene mreže glavni izvor vijesti, dok je za 52 posto starijih od 55 godina televizija i dalje najvažniji izvor informacija.

U glavnim nalazima istraživanja, prenosi NUNS, navodi se da samo 29 posto građana većini vijesti vjeruje većinu vremena, 43 posto građana nema povjerenje u vijesti koje prati, a ne vjeruju ni vijestima koje potiču sa društvenih mreža – 28 posto.

Medijski brend, kako navode, čijim vijestima se najviše vjeruje N1 – 39 posto, a relativno je visoko povjerenje u javne medijske servise – RTS sa 37 posto ispitanika koji mu vjeruju i RTV sa 29 posto, dok ispitanici najniže povjerenje imaju u medije koje odlikuje tabloidna uređivačka politika – Informer, Alo, Kurir i Pink.

Navodi se i da je 62 posto ispitanika izrazito zabrinuto za istinitost vijesti na internetu, dok se 85 posto njih susrelo sa lažnim i obmanjujućim informacijama.

Dodaje se i da 14 posto građana misli da su mediji politički i 16 posto da su ekonomski nezavisni, a samo je pet posto građana na neki način platilo za vijesti tokom protekle godine, što je najmanje od svih evropskih zemalja obuhvaćenih Rojtersovim globalnim istraživanjem, čiji je dio i istraživanje NDNV-a.

Uzorak je činilo 2.027 ispitanika selektovanih iz onlajn panela, koji su samostalno popunjavali anketu, u periodu od 21. oktobra do 2. novembra 2022. godine.

Izvor: NUNS

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.