Medijske kuće ukidaju korisničke komentare
Medijske kuće ukidaju korisničke komentare
Američki NPR (National Public Radio) najavio je ukidanje korisničkih komentara na svom web portalu, pridruživši se tako rastućem broju medijskih kuća koje razgovor sa korisnicima sele na društvene mreže.
Kako je objašnjeno u blog postu na web sajtu kompanije, različiti eksperimenti sa komentarima slušalaca radija i čitalaca pratećeg portala doveli su uredništvo do zaključka da komentari na samom sajtu ne doprinose iskustvu korisnika, te će od danas oni biti ukinuti u korist sekcije komentara na društvenim mrežama, budući da su ovi kanali svakako postali primarni fokus publike.
"Društveni mediji su danas jedan od najsnažnijih izvora interakcije sa publikom. Naše redakcije i programi vode više od 30 Facebook stranica i 50 Twitter naloga, a imamo i veoma živu aktivnost na Snapchatu, Instagramu i Tumblr-u", kaže Scott Montgomery, urednik digitalnih vijesti NPR-a.
NPR se ukidanjem komentara pridružuje rastućem broju medijskih kompanija koje na svojim web sajtovima više ne omogućavaju komentarisanje tekstova: Reuters, Recode, The Verge, Chicago Sun-Times, USA Today i Popular Science neki su od njih.
Pitanja vrijednosti anonimnih komentara, resursa koji su potrebni za njihovu moderaciju, govora mržnje i pravne odgovornosti portala za ono što korisnici iznesu u komentarima dugo su debatovani u medijskim krugovima, te su mnoge medijske kuće posegnule za ukidanjem anonimnih komentara ili potpunim ukidanjem mogućnosti komentarisanja.
"Društveni mediji i forumi mjesto su žive diskusije i, što je važno, učesnici sami sankcionišu one koji zloupotrebljavaju privilegiju komentarisanja držeći ih na rubu konvezacije", riječi su kojima je isti potez objasnio Reuters.
Izvor: Poynter, Nieman Lab, Reuters