HRT kažnjena zbog prikrivenog reklamiranja čarapa Lepe Brene

HRT kažnjena zbog reklamiranja čarapa Lepe Brene

HRT kažnjena zbog prikrivenog reklamiranja čarapa Lepe Brene

Hrvatski zakoni nalažu da svaki oglas mora biti istaknut.

foto: Screenshot / Kod nas doma Facebook

Vijeće za elektroničke medije (VEM) Hrvatske izreklo je Hrvatskoj radioteleviziji (HRT) prekršajni nalog od 13.270 eura te 1.320 eura odgovornoj osobi zbog prikrivenog oglašavanja u emisiji “Kod nas doma” u kojoj je gostovala pjevačica Fahreta Jahić, poznatija kao Lepa Brena koja je, kako pišu hrvatski mediji, reklamirala svoju kolekciju čarapa.

Reakcija hrvatskog medijskog regulatora uslijedila je nakon emisije emitovane 4. decembra 2023. u kojoj je Lepa Brena nekoliko minuta reklamirala čarape iz svoje modne kolekcije, a voditeljica je nije u tome zaustavila.

Slobodna Dalmacija jučer je kontaktirala HRT sa pitanjem da li će platiti kaznu, a u odgovoru javnog emitera Hrvatske se navodi da nemaju namjeru uložiti prigovor protiv prekršajnog naloga Agencije za elektroničke medije te da će u skladu s odredbom članka 152. stavka 3. platiti dvije trećine kazne, to jest iznos od 8.846,66 eura čime se smatra da je kazna u cijelosti plaćena.

“Sukladno Zakonu o HRT-u i Statutu HRT-a odgovorna osoba HRT je Glavni ravnatelj, g. Robert Šveb, koji HRT zastupa samostalno i pojedinačno. Odgovorna osoba neće uložiti prigovor protiv prekršajnog naloga Agencije za elektroničke medije. U tijeku je postupak utvrđivanja odgovornosti za navedeni slučaj”, navedeno je iz HRT-a za Slobodnu Dalmaciju.

Ovaj medij je nakon emisije od 4. januara kontaktirao urednicu emisije “Kod nas doma” Elizabetu Biočinu sa upitom o tome da li je bilo riječ o plaćenom oglašavanju ili se jednostavno dogodio slučaj prikrivenog oglašavanja.

U odgovoru iz HRT-a se navodi da je u toj emisiji “Kod nas doma” gošća bila prethodno upoznata sa svim temama razgovora.

Scenarij gostovanja, kako je tada rečeno iz HRT-a, sadržavao je sljedeće teme: predpraznično vrijeme, kako ga ona provodi sa svojom porodicom, o njenim koncertima pred mnogobrojnom publikom, njena pjevačka karijera, uspomene na Zagreb, fenomen pet rasprodanih Arena Aleksandre Prijović i najava njenog koncerta u Areni Zagreb sljedeće godine.

No, uprkos tome gošća je, kako je navedeno, iskoristila gostovanje u emisiji uživo i reklamirala svoj novi poduzetnički projekt.

“Nitko uključen u stvaranje ove popularne poslijepodnevne zabavne emisije nije imao namjeru baviti se reklamiranjem navedenih proizvoda”, rečeno je iz HRT-a.

Zakonom o medijima i Zakonom o elektroničkim medijima Hrvatske definisano je i zabranjeno prikriveno oglašavanje.

U hrvatskim zakonima navedeno je da svaki oglas mora biti istaknut, a Član 2 Zakona o elektroničkim medijima Hrvatske navodi da je: “Prikrivena audiovizualna komercijalna komunikacija: predstavljanje robe, usluga, naziva, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača roba ili pružatelja usluga u programima u obliku riječi ili slika kada je namjera pružatelja medijskih usluga da takvo predstavljanje služi za oglašavanje i može zavarati javnost u vezi s njegovom prirodom. Takvo se predstavljanje smatra namjernim posebno ako je izvršeno u zamjenu za plaćanje ili sličnu naknadu”.

Izvor: Slobodna Dalmacija, Jutarnji

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.