BH novinari podržali inicijativu CCI u borbi protiv manipulacije informacijama

BH novinari podržali inicijativu CCI u borbi protiv manipulacije informacijama

BH novinari podržali inicijativu CCI u borbi protiv manipulacije informacijama

Tokom briefinga je predstavljen izvještaj o metodama manipulacije informacijama u medijima.
 
foto: BH novinari
 
Punu podršku Centrima civilnih inicijativa (CCI) u borbi protiv manipulacije informacijama i aktivnijeg sudjelovanja građana u ovim procesima daje Udruženje BH novinari koje, navodi se u saopštenju, prepoznaje transparentno, nepristrasno i istinito izvještavanje kao ključne novinarske vrijednosti i elemente jačanja demokratije i pravne države.
 
Centri civilnih inicijativa su juče organizovali zatvoreni briefing pod nazivom “Manipulisanje informacijama u medijima BiH”, organizovanog sa ciljem smanjenja uticaja manipulacija i dezinformacija u medijima, te promovisanje odgovornosti oglašivača u podržavanju pouzdanih i nepristrasnih medijskih sadržaja.
 
Ovom prilikom je predstavljen izvještaj o metodama manipulacije informacijama u medijima, te identifikovani glavni narativi i najčešće manipulacije informacijama u vezi sa činjenicama i pristrasnim izvještavanjem medija. Kao primjer medija koji na ovaj način kreira medijske sadržaje i manipuliše činjenicama naveden je javni servis Republike Srpske - Radio-televizija RS (RTRS), navode BH novinari.
 
Širenje dezinformacija i manipulacija njima kroz medijske sadržaje i/ili putem društvenih mreža na najdirektniji način ugrožavaju profesionalno i odgovorno novinarstvo kao sastavni dio slobode izražavanja i medija. Zbog toga je, dodaje se u saopštenju, od izuzetne važnosti zajednički angažman medija, civilnog društva i svih drugih zainteresovanih pojedinaca i institucija u suočavanju s manipulacijama, te istovremenom jačanju odgovornosti novinarstva i medijske pismenosti, kako je rečeno na skupu.
 
Jedan od prijedloga koji je iznesen na briefingu bio je kažnjavanje medija putem finansijskih mjera. Predloženo je da se kontaktiraju oglašivači i informiše ih se da ne stavljaju reklame na svoje proizvode tokom određenog perioda ili nakon političkih emisija. Sličan pristup već je primijenjen u Srbiji, gdje su organizacije izrazile nezadovoljstvo prema Pink TV i Happy TV zbog političkih emisija u kojima se prikazuju dezinformacije. Konkretno, pišu BH novinari u saopštenju, istaknut je primjer reklame Lidla koja se emituje neposredno nakon dezinformacije da je njemačka ministrica vanjskih poslova prije tri godine bila prostitutka i da je svoju funkciju stekla pružanjem seksualnih usluga.
 
Uz predstavnike bh. organizacija civilnog društva, regulatora i medija, na briefingu su učestvovali i predstavnici Centra za istraživanje, transparentnost i odgovornost (CRTA) iz Srbije i Evropskog partnerstva za demokratiju (EPD).
 
___
 

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.