Press Start: Crowdfunding za novinarske priče

Press Start: Crowdfunding za novinarske priče

Press Start: Crowdfunding za novinarske priče

Pokretači platforme Press Start žele da im ona omogući mjesto gdje mogu prikupljati donacije za svoj rad. Platforma je svojevrstan odgovor na potrebu novinara koji žive u zemljama sa ugroženom slobodom govora i finansiranjem medija, i to je način da se novinari iz tih zemalja povežu sa tržištem koje ne postoji u njihovoj vlastitoj zemlji.
 
"Represija i ekonomski razlozi doprinose tome da za podršku kvalitetnom novinarstvu na lokalnom nivou nema dovoljno novca ili volje. Press Start tu želi biti veza sa tržištem. Ostaje da se vidi da li će međunarodna publika korigirati taj lokalni nedostatak sredstava za novinarski posao", kaže Jeremy Druker, izvršni direktor i glavni i odgovorni urednik Transitions Online, jednog od pokretača platforme. Za razliku od sličnih projekata koji prikupljaju novac za pojedine istraživačke priče, Press Start ima za cilj omogućiti finansiranje serijala tekstova i pokrivanje dodatnih troškova rada u nesigurnim uslovima.
 
Platforma bi trebala funkcionisati kroz četiri etape: pronalaženje novinara, kreiranje njihovih profila, prikupljanje donacija i objavljivanje priča. Da bi se priključili programu, novinare mora nominovati jedna od partnerskih organizacija, nakon čega se njihov izbor provjerava i, ukoliko je izbor potvrđen i novinar primljen u program, pristupa se kreiranju Press Start profila za donatore. U trećem koraku, cilj crowdfunding kampanje se postavlja na 2.000 dolara, na osnovu kojih novinar treba producirati 10 tekstova u periodu od četiri mjeseca. Većina tih tekstova biće napisana na lokalnom jeziku i objavljena u lokalnim medijima, ali nekoliko će ih biti i prevedeno na engleski i objavljeno na web sajtu projekta Press Start.
 
Jedan od partnera projekta je i bosanskohercegoviački Centar za istraživačko novinarstvo (CIN), iz kojeg o projektu kažu da su se rado odazvali pozivu kolega iz Transitions Online da bude stručni partner u ovom projektu.
 
"Naš je zadatak zajedno s organizatorima prepoznati kvalitetne istraživačke novinare u Bosni i Hercegovini, zajedno s njima ustanoviti bitne teme i problem, pomoći im na stručnom nivou te, naravno, podijeliti s njima bogato iskustvo koje smo stekli kroz jedanaest godina rada organizacije. Novinari iz BiH, kao i drugih zemalja, imat će priliku predložiti svoje teme i svoje priče, za koje će, vjerujemo, uskoro biti dovoljno novca, a koji će obezbijediti upravo čitatelji diljem svijeta," kaže za Media.ba Kenan Efendić, CIN-ov menadžer za digitalne medije.
 
Sam projekat je trenutno u fazi prikupljanja sredstava, nakon čega će biti pokrenuta beta verzija sajta sa profilima novinara i novinarki iz istočne i jugoistočne Evrope, Afrike i sa Bliskog Istoka.