Mapiranje digitalnih medija: globalni trendovi

Mapiranje digitalnih medija: globalni trendovi

Mapiranje digitalnih medija: globalni trendovi

Projekat Mapping Digital Media Fondacije otvoreno društvo objavljuje analize na niz tema od značaja za razumijevanje efekata koje nove tehnologije imaju na medije i novinarstvo. Ove analize prate seriju izveštaja pod zajedničkim nazivom “Mapping Digital Media”, a analiziraju uticaj digitalizacije na demokratiju u 56 zemalja svijeta.
 
Da li je svijet u kojem mobilnih telefona ima skoro koliko i ljudi, u kojem preko polovine planete ima digitalnu TV i u kojem je skoro 3 milijarde ljudi online, bolje mjesto za novinarstvo? Izvještaj pod nazivom "Mapping Digital Media: Global Findings" pokušava odgovoriti na ovo i druga pitanja vezana za globalni utjecaj i situaciju digitalnih medija. Izvještaj otkriva pojave koje su zajedničke velikom broju zemalja:
 
Vlade i političari imaju previše utjecaja na vlasništvo, funkcionisanje i regulaciju medija
Mnoga medijska tržišta su preplavljena monopolističkim, korumpiranim i netransparentnim praksama
Nejasno je u čemu vlade i druga tijela pronalaze uporište za izmjene zakona i politika koje se odnose na medije i komunikacije
Mediji i online novinarstvo nude nadu u nove, nezavisne izvore informacija, ali su ujedno i bojno polje cenzure i nadzora 
Podaci o medijima širom svijeta su i dalje neujednačeni, nestandardizirani i nepouzdani, te se često nalaze u nečijem vlasništvu umjesto da budu slobodno dostupni
 
Izvještaj kroz 16 poglavlja pruža jedinstven pregled tematskih i geografskih trendova, te daju uvid u to kako revolucija komunikacija i informacija utiče na medije i novinarstvo. Kompletan izvještaj dostupan je ovdje.