Grantovi za proizvodnju medijskih sadržaja: Pitanja i odgovori

Grantovi za proizvodnju medijskih sadržaja: Pitanja i odgovori

 
1. Na koji način se pravdaju sredstva granta i koji je rok za pravdanje?
Medijske kuće registrovane kao d.o.o., sredstva pravdaju dostavljanjem fakture i sumarnog finansijskog izvještaja o utrošku sredstava. Mediji registrovani kao neprofitne organizacije sredstva pravdaju sumarnim I detaljnim finansijskim izvještajem sa pratećom dokumentacijom (dokazima o utrošku sredstava). 
Svi troškovi moraju nastati u periodu trajanja projekta, a finansijski izvještaji će morati biti dostavljeni u period od 15 – 20 dana od završetka projekta
 
2. Kakva je planirana dinamika uplate sredstava?
Isplata se vrši u dvije tranše. Prva uplata može iznositi do 60% ukupnog iznosa i vrši se po potpisu ugovora. Druga, finalna uplata, vrši se po odobrenju finalnog narativnog i finansijskog izvještaja. 
 
3. Da Ii se u okviru prve tranše uplaćuju samo određene budžetske stavke ili se gleda ukupni iznos budžeta?
Prva tranša se uplaćuje u odnosu na ukupni iznos budžeta, neovisno o budžetskim stavkama. 
 
4. Može li medijska kuća aplicirati na projekat i istovremeno biti medij putem kojeg novinari pojedinci (freelance novinari) emituju svoj sadržaj? 
Može. 
 
5. Da li je prihvatljiv trošak plaćeno emitovanje sadržaja na drugim medijima?
Jeste 
 
6. Da li je moguće da tim novinara pojedinac aplicira za projekat? 
Jeste. 
 
7. Može li predloženi projekat biti dio već postojećeg sadržaja kojeg medijska kuća producira, ili projekti moraju biti novi?  Na primjer, uspješan TV serijal čijih bi nekoliko epizoda bilo posvećeno ciljevima projektnog poziva, te obogaćeno dodatnim sadržajima.
Moguće je predložiti postojeće sadržaje prilagođene projektim ciljevima, predložena forma sadržaja  ne mora biti nova.
 
8. Kakva su očekivanja od projekta u smislu trajanja? Treba li predloženi projekat da se završi u okviru predloženog perioda trajanja, ili se očekuje da nastavi da se emituje?
Proizvodnja sadržaja podržana ovim grantom ne mora da se završi nakon isteka projektnog trajanja. Medijske kuće donose o tome odluku u zavisnosti od vlastitih, internih procjena, upješnosti sadržaja, potrebe za njim i slično.
 
9. Da li je dozvoljena nabavka opreme za produkciju sredstvima granta?
Nabavka opreme je dozvoljena, u maksimalnom iznosu do 10% od ukupne vrijednosti granta. 
 
10. Postoje li ograničenja po budžetskim stavkama u smislu procenta od ukupne vrijednosti projekta? Na primjer – da je dozvoljeno najviše 25% za troškove osoblja.
Jedino ograničenje odnosi se na nabavku opreme. Vrijednost kupljene opreme ne smije prelaziti 10% od ukupnog budžeta projekta. Ostalih ograničenja nema. 
 
11. Da li je moguće aplicirati sa projektom za koji outlet već ima djelomičnu finansijsku podršku od drugog donator?
Aplikanti trebaju u svojom projektnom prijedlogu navesti informaciju o sredstvima drugih donatora koji već podržavaju predloženi projekat. Postoji mogućnost da bude podržan projekat koji već djelomično finansiran od strane drugih donatora, ali će u nekim slučajevima to zahtijevati dodatna odobrenja, zbog različitih politika sufinansiranja kod različitih donatora. 
 
12. Kako dostaviti informacije o projektnim partnerima? Forma za aplikaciju nema predvidjen prostor za infromacije o ko-aplikantu.
Ukoliko aplikant nastupa u partnerstvu, poželjno je da dodate u formi za aplikaciju, dio “Informacije o medijskoj kući koja aplicira za grant”  dodatne redove u kojima ćete na isti način predstaviti partnersku organizaciju ili organizacije. 
 
13. Da li je moguće partnerstvo između organizacije koja je registrovana kao NVO i privatne, profitne firme? 
Nema ograničenja u ovom pogledu, moguće je da se kao partneri prijave mediji registrovani kao različiti oblici pravnih lica. 
 
14. Koju je prateću dokumentaciju potrebno dostaviti za partnere na projektu? 
Za partnere na projektu potrebno je dostaviti istu prateću dokumentaciju kao I za glavnog aplikanta: skenirana kopija dokumenta o registraciji organizacije i  primjeri ranijih sadržaja koji dokazuju sposobnost proizvodnje medijskih sadržaja, poželjno s linkovima na ranije objavljene.
 
15. Kako se dostavljaju ranije producirani sadržaji koji se traže kao dio prateće dokumentacije? Da li linkove navodimo u tekstu maila ili odvojenom dokumentu? 
Ukoliko dostavljate linkove, možete ih navesti u odvojenom dokumentu ili tekstu maila, kako procijenite da je preglednije i jednostavnije za pristup. 
 
16. Šta se dešava u slučaju da neka kompanija želi zakupiti reklamni prostor baš u sklopu sadržaja produciranog u okviru projekta? Postoje il neka ograničenja u tom slučaju?
U navedenom slučaju nema ograničenja.
 
17. Da li je moguće da se prijavim samostalno kao novinar i da u medijske kuće sa kojima sarađujem navedem medijsku kuću koja se takođe, mimo mene, prijavljuje na ovaj konkurs?
Možete se prijaviti kao novinar navodeći medijsku kuću koja također aplicira na poziv.
 
18. Prvi cilj ovog poziva je omogućiti publici da bolje razumije ulogu medija i važnost profesionalnog i nezavisnog novinarstva. Moje pitanje je da li teme koje prijavljujemo moraju upravo obrađivati ovu temu ili mogu publici ponuditi druge teme koje će im zapravo na indirektan način pokazati važnost objektivnog i nezavisnog novinarstva?
Dva su osnovna cilja objavljenog poziva:
1.Omogućiti publici u Bosni i Hercegovini pristup visokokvalitetnim i inovativnim medijskim sadržajima koji će joj pomoći da bolje razumije ulogu medija i važnost profesionalnog i nezavisnog novinarstva.
2. Pomoći publici da se sigurno i odgovorno informira u vezi s tekućom pandemijom virusa COVID-19 i njenim uticajem na lokalno stanovništvo, time povećavajući nivo kritičkog razmišljanja i smanjujući štetni uticaj netačnih informacija/dezinformacija o toj temi. 
Kako je u pozivu navedeno, predložene teme moraju biti povezane s konkretnim ciljevima poziva koji su opisani iznad i mogu uključiti, ali nisu ograničene na sljedeće primjere:
 - Uloga medija i novinarstva u zaštiti slobode govora;
- Kriteriji za ocjenu kvaliteta i vjerodostojnosti sadržaja u novinarstvu, kritička procjena medijskih sadržaja;
- Online sigurnost i zaštita podataka;
- Bilo koji lokalni problem koji utiče na slobodu medija, kao što su sigurnosna pitanja, zakoni i politike o medijima, postupci vlasti itd;
- Transparentnost finansiranja medija i medijskog vlasništva;
- Prepoznavanje netačnih informacija u medijima;
- Pružanje tačnih informacija kao odgovor na obmanjujuće ili lažne informacije u vezi s tekućom pandemijom virusa COVID-19;
- Pomaganje publici da prepozna pouzdane izvore informacija o pandemiji virusa COVID-19 u poređenju s obmanjujućim i lažnim informacijama; i/ili
- Izvještavanje o posljedicama ili izazovima koje pandemija predstavlja za lokalnu ekonomiju, poštivanje ljudskih prava, marginalizirane i/ili ugrožene grupe (kao što su žene, mladi, starija populacija, manjine), obrazovanje ili slobodu medija u svjetlu pandemije virusa COVID-19.
 
19. Na koji način će se vršiti dokazivanje tehničke sposobnosti - osim linkovima na sadržaj koji smo već producirali i objavili?
Biće dovoljno dostaviti primjere ranije produciranog sadržaja, kako je navedeno u pozivu.
 
20. Kada je u pitanju tim koji će raditi na predloženim temama, koliko je bitno radili se o vanjskim suradnicima, stalnim zaposlenicima, ili je u pitanju njihova kombinacija?
Tim se posmatra u cjelini, neovisno o njihovom odnosu sa aplikantom.
 
21. Na koji način će se ocjenjivati isplativnost projekta, odnosno koji se točno parametri uzimaju u obzir?
U cjelini, posmatra se opravdanost predloženih troškova u odnosu na prijedlog sadržaja.
 
22. Da li se na Vaš projekt mogu prijaviti mali lokalni web portali, koji nisu registovani, već djeluju amaterski i volonterski u jednoj lokalnoj zajednici?
Lokalni mediji moraju biti registrovani kao pravna lica da bi mogli učestvovati u programu. 
Podsjećamo i na mogućnost učešća novinara pojedinaca (freelance), koju možda možete razmotriti.