Izdavači ne zarađuju dovoljno od objavljivanja na Facebooku

WAN-IFRA: Izdavači ne zarađuju dovoljno od objavljivanja na Facebooku

Izdavači ne zarađuju dovoljno od objavljivanja na Facebooku

Medijske kuće koje objavljuju online ne bi svoju budućnost trebale staviti u ruke Facebooka i Google-a, upozorava novi izvještaj Svjetske asocijacije novinskih izdavača WAN-IFRA.

Prihodi od objavljivanja na Facebooku preniski su da bi finansirali redakcije digitalnih medija, pokazuje novo istraživanje koje je među svojim članicama provela Svjetska asocijacija novinskih izdavača WAN-IFRA. Istraživanje pod nazivom "Zarada od Facebooka - realna slika stvari" pokazalo je da Facebook u prosjeku doprinosi ukupnim prihodima od digitalnog oglašavanja u iznosu od sedam posto, dok za mnoge taj procenat iznosi tri posto, a četvrtina ispitanih organizacija nema nikakve prihode od objavljivanja na ovoj platformi.

Istraživanje mrežu Facebook po visini suma od oglašavanja koje se dijele sa izdavačima stavlja iza Googla, YouTube-a i Spotifyja, te autori izvještaja upozoravaju da su prihodi od objavljivanja na Facebooku nedovoljni za finansiranje redakcija, čak i za najpoznatije medijske kuće.

"Kada nas je WAN-IFRA zadužila da saznamo kako novinski izdavači zarađuju od Facebooka, vrlo brzo smo shvatili da je ovo 'nemoguća misija'. Uopšteno gledano, novinski izdavači ne zarađuju značajne sume novca na Facebooku. Čak i vodeći izdavači u SAD-u, koji su prigrlili ideju objavljivanja na više platformi i izgradili aktivne zajednice korisnika na Facebooku ne uspijevaju da ovu aktivnost pretvore u novac. Ovo je očigledno nešto što Facebook može unaprijediti i kaže da hoće", kaže se u izvještaju.
 
Kada se radi o širenju sadržaja, Facebook je i dalje popularan izbor: 69 posto ispitanika koristi Facebook za distribuciju sadržaja prema publici, a tek šest posto kao cilj navodi zaradu od prodaje reklama. Kao posljedica toga, zadovoljstvo suradnjom sa Facebookom je prilično niska - tek 37 posto ispitanih organizacija zadovoljno je ulogom Facebooka u distribuciji njihovog sadržaja.