Kina zabranila online objavljivanje svim stranim medijima

Kina zabranila online objavljivanje svim stranim medijima

Kina zabranila online objavljivanje svim stranim medijima

Kina će uskoro početi sa sprovođenjem novog zakona koji stranim kompanijama, čak i onima koji su u partnerstvu sa domaćim firmama, zabranjuje postavljanje bilo kakvog sadržaja online bez prethodne dozvole Državne administracije za štampu, radio, film i televiziju (SAPRFT).

Prema strogom novom kineskom zakonu, koji na snagu stupa sljedećeg mjeseca, sav sadržaj - tekst, slike, mape, igrice, video sadržaji, animacije i skoro sav audio sadržaj - moraju prvo biti poslati na odobrenje agenciji SAPRFT.

Odredbe koje su do sada bile na snazi, u zemlji poznatoj po online cenzuri, bile su striktne ali su ipak omogućavale direktno postavljanje online sadržaja stranih kompanija koje su imale lokalne partnere.

To prema novom zakonu više neće biti moguće, što znači da će strane medijske kompanije svoj (odobreni) sadržaj morati predavati na objavljivanje lokalnim provajderima, koji su zakonom obavezni da sve sadržaje čuvaju na serverima u zemlji.

Komplikovane procedure i usporavanje objavljivanja posebno će pogoditi novinske agencije poput AP-a i Reutersa, koje se oslanjaju na brzo objavljivanje vijesti sa lica mjesta.

Ipak, stručnjaci smatraju da je provođenje novih pravila izuzetno teško.

"Korištenje pravila iz doba štampanih medija za upravljanje internetom ne funkcioniše. Kako licencirate medije u doba kada svako može postati autor i izdavač? Ovaj set pravila za vladu znači borbu i sa tehnologijom i sa snagama tržišta," smatra Ying Chan, direktor programa žurnalistike na Univerzitetu Hong Kong.

Od medijskih kompanija u Kini očekuje se auto-cenzura, koja znači izbjegavanje sadržaja koji "podrivaju državnu stabilnost i ugrožavaju društveni moral".

Kineskim novinarima je zabranjeno surađivanje sa stranim novinskim agencijama, a zbog ovog i sličnih zakona zemlja se nalazi na 176. mjestu (od ukupno 180 zemalja) po Indeksu slobode medija.

Izvor: Quartz, Engadget