Direktor New York Timesa: Printano novinarstvo ima još možda 10 godina

Direktor New York Timesa: Printano novinarstvo ima još možda 10 godina

Direktor New York Timesa: Printano novinarstvo ima još možda 10 godina

Dok pretplate na digitalno izdanje jedne od najvećih dnevnih novina u SAD-u raste, predviđa se kraj printanog izdanja u godinama koje dolaze.

foto: pixabay

Štamparije će živjeti još možda deset godina u SAD-u, smatra direktor New York Timesa Mark Thomson, iako bi volio da štampana izdanja potraju što duže.

„Odlučićemo o tome jednostavno na osnovu isplativosti. Možda će doći vrijeme kada isplativost [printanog izdanja] više neće imati smisla za nas“, rekao je za CNBC, „Ključno za nas je da pokrećemo nove stvari. Naš plan je da služimo našim odanim pretplatnicima na printano izdanje koliko god možemo. I u međuvremenu da gradimo digitalni biznis, da bismo imali uspješnu kompaniju koja raste i uspješnu produkciju vijesti i kad ne bude više printa“.

Digitalna pretplata bi mogla biti ono što će zadržati New York Times za nove generacije čitalaca, budući da konstantno raste.

„Bez dileme, zarađujemo više na pretplatnicima na printano izdanje“, rekao je Thomson, „Ali sa digitalnim možemo da rastemo puno više. Već ih imamo više. I digitalna pretplata raste ubrzano“.

New York Times je imao rast prihoda od deset posto u zadnjem kvartalu prošle godine i 7,7 posto u cijelog godini i to zbog rasta pretplata a digitalno izdanje – oko 100.000 hiljada za vijesti i dodatnih 57.000 za dodatke za ukrštenicu i recepte. Prihodi od digitalne pretplate povećali su se za 100 miliona dolara u prošlog godini.

Ranije je objavljeno da New York Times ima 2,6 miliona pretplatnika samo na digitalnom izdanju, a 3,6 miliona uključujući i dodatke za ukršenicu i recepte.