Portali, politika i predizborni mjesec

Portali, politika i predizborni mjesec

Portali, politika i predizborni mjesec

Političari i dalje kradu javni prostor. Internet portali u novinari na njima uglavnom  rade za političke i druge interese a ne interese javnosti.  Love se klikovi, varaju čitatelji,  ne preza se ni od čega.  Informativni  internet-besmisao se sprema da u narednih mjesec dostigne svoj vrhunac.   

Prema mjerenju web servisa Alexa, među sto jednim najposjećenijim web siteom u BiH na dan 01.09.2014 bilo je 19 portala vijesti iz BiH. Do izbora, to će biti „moje igralište“. Čitaću, zapažati , dokumentovati i donositi vam na prosudbu i diskusiju.  

Početkom septembra medijsko-propagandne mašinerije političkih partija tek se zahuktavaju. Pažnju čitalaca na dnevnoj osnovi zloupotrebljavaju dužnosnici  koji se slikaju, izjavljuju, otvaraju , izjavljuju, presjecaju vrpce, izjavljuju, uglavnom stvari koje imaju veze sa izborima a nemaju sa njihovim dužnostima. Trend se nastavlja, nikad više protokola i medijskih nastupa nego u predizborno vrijeme.

FOTO: Predizborno "obnavljanje"

Uglavnom sve stranke i kandidati već najavljuju izborne pobjede. Gubitnika izgleda neće biti.  Međutim ma zanimljivih odabira „muzičke podloge“.

FOTO: „Muzička podloga“ 

U Oslobođenju čiji je portal na 47. mjestu od 101. najposjećenijeg site-a u zemlji, pažnju mi privlači zanimljiv intervju. Sa poslanicom u državnom parlamentu Dušankom Majkić.  Neinventivni naslov sa portala Oslobođenja, na portalu novine Glas srpske dobija drugačiji oblik i propagandnu notu.

FOTO: Intervju sa Dušankom Majkić

Za to vrijeme na portalu Dnevnog avaza medijska politika u korist Fahrudina Radončića i SBB stranke.  U primjeru koji slijedi namjera je vjerovatno bila  da čitateljstvu pokažu kako stranka SBB privlači eminentno članstvo. Izvedba i rezultat izgledaju pomalo komično. 
 
FOTO: SBB- Zana, Angelina i Obama
 
Zanimljiva je i pojava ličnog komunicaranja političara sa čitateljstvom u pismenoj formi. Nakon poodavne  euforije i otvaranja blogova političara od kojih većina više ne postoji, evo sad u predizborno vrijeme primjećujem da Ministar vanjskih poslova BiH Zlatko Lagumdžija piše za Depo portal koji je na alexa-inoj ljestvici  na 46. mjestu među 101. portalom vijesti u BiH. 
 
Napor ministra da komunicara negdje bi zaslužio i pohvalu da nije nejasno ostalo zašto on ne piše za web stranu intitucije o kojoj u svom tekstu govori, dakle Ministarstva vanjskih poslova BiH.
 
FOTO: Depo- Lagumdžijina kolumna
 
Među najčitanijim portalima u BiH  još je jedan koji je prostor za kolumniste ustupio političarima. Portal doznajemo.com u rubrici kultura, objavljuje priču člana Naše stranke Edina Forte, bez naznake da se radi o osobi sa političkim angažmanom te bez napomene da je tema njegove priče tj. gradske komunalije upravo i glavni fokus njegovog političkog angažmana u stranci.  
 
 
FOTO: Političar piše

Da politička realnost i trenutak u BiH podsjećaju na skečeve iz humorističkih serija pokazuju još dva teksta objavljena na portalima koji su među najčitanijim u zemlji.  Akteri su penzioner i premijeri.

Obje priče a posebno njihovi naslovi vjerovatno bi se mogli proučavati na kursevima i u školama novinarstva. Usudiću se da ovoj pojavi bespogovornog i nekritičkog prenošenja riječi političara u javnom prostoru, izmislim i ime – „skeč-novinarstvo“.  Objaviti priču u kojoj se danas u BiH javnosti i penzionerima kao zadovoljavajući odgovor ponudi „da će biti penzija ako bude više para“ u najmanju ruku je drsko i smiješno. 
 
Još dva primjera skeč novinarstva nalazim na portalima fokus i klix. U glavnim ulogama član Predsjedništva BiH i Predsjednik entiteta Republika Srpska. Približavanjem izbora budi im se „ljubav prema sportu“, inače zaboravljenom u drugim nepredizbornim periodima i svim drugim situacijama. 
 
 
FOTO: Podrška sportu 
 
Posebno je tragikomična žudnja za medijskom pažnjom kandidata SDA za Predsjedništva BiH Bakira Izetbegovića. Od njegove hinjene čestitke teniseru Marinu Čiliću koji zbog nebrige BH vlasti igra za Hrvatsku, okreće se želudac. Prenošenje takvih, lažnih poruka brige, pažnje ili radosti, medije koje ih emituje smješta u propagandne mašinerije i oduzima im kredibilitet.
 
Više o mediju nego o vijesti i događaju govori sljedeći primjer. U priči o poslovnom uspjehu lokalne firme uredništvu je kao dobro rješenje za ilustraciju pala na pamet ideja da tekst opreme slikom koja sa tekstom nema veze ali ima sa aktuelnim politikom i predstojećim izborima. 
FOTO: Erdoan i Iizetbegovic superstars
 
Pozitivni medijski primjeri
 
U proteklih desetak dana pažnju mi je privuklo i više pozitivnih medijskih poteza nekih od najčitanijih portala u zemlji. Infografike koje u dijelu site-a posvećenom izborima objavljuje Radio Sarajevo koristan su izvor informacija za glasače ali i vrijedan dokument o biografijama političara koje su obradili. 
FOTO: Infografike na Radiosarajevo.ba
 
Vrijedan potez, je i tekst portala Bišćani net koji je u svom sadržaju objavljuje listu rezultata fukcionera iz svog kraja.
 
FOTO: Profili funkcionera na portalu Biscani.net
 
Poslovan potez od kojeg će sigurno imati i ekonomske i političke koristi uradio je portal klix.ba napravivši očito dobro posjećene „web izbore“ za člana Predsjedništva BiH.  
 
 
Što se tiče Javnih servisa u BiH, portal samo jedan od njih- i to TV javni servis entiteta Republika Srpska  ulazi među 101 najčitaniji site u zemlji.  U vijestima ovog servisa Bosna i Hercegovina se uglavnom navodi u negativnom kontekstu a uz screenshot podijeljenosti koje RTRS nameće i u kriznim situacijama odjavljujem se do sljedećeg teksta i novih primjera iz javnog prostora na web portalima predizborne Bosne i Hercegovine.