Kampanju smo preživjeli, valjda ćemo i vlast

Kampanju smo preživjeli, valjda ćemo i vlast

Kampanju smo preživjeli, valjda ćemo i vlast

Rezime predizborne kampanje na bh internet portalima.
 
Kampanja je na izmaku. U trenutku dok ovo pišem, do predizborne tišine još je 48 sati. Proteklih sedmica konzumirao sam vijesti sa informativnih portala koji su 1. septembra 2014. bili među stotinu jednom najposjećenijom web adresom korisnika interneta iz Bosne i Hercegovine.
 
U tom periodu, portali su objavili i reciklirali na hiljade predizbornih vijesti i drugih sadržaja. One koje govore o programima, namjerama, obećanjima i planovima, u pravilu nisu među najčitanijim. Pažnju imaginarnog internet user-a i dalje najviše privlače vijesti sa negativnim konotacijama. Verbalni okršaji prijetnje, skandali i uvrede i dalje su garant za veliki broj klikova. A veliki broj posjetilaca, nužno ne mora da znači i kvalitetan sadržaj.
 
Kako bih minimizirao procenat greške Alexa.com servisa, odlučio sam da uradim tri mjerenja posjećenosti informativnih portala. Prve vrijednosti zabilježio sam 1. septembra, 12 dana prije početka predizborne kampanje. Drugo mjerenje radio sam nakon trideset dana, 1. oktobra, nakon što je kampanja prevalila polovinu.  Treće mjerenje je od 8. oktobra, dva dana prije kraja kampanje. Rezultate i trendove ovog malog statističkog istraživanja možete vidjeti na slici ispod. 
 
 
Sudeći prema Alexa.com servisu, najčitaniji informativni portali u BiH su klix.ba i avaz.ba koji su među deset najposjećenijih web stranica korisnika iz BiH i čiji broj posjeta se nije značajno mijenjao, pa samim tim niti njihova mjesta u poretku prvih 101.  Slijede ih radiosarajevo.ba, bljesak.info i nezavisne.com koji su se pozicionirali u prvih trideset.  U predizbornom periodu, konstantni rast posjećenosti zabilježili su depo.ba, buka.com i fokus.ba. Važno je napomenuti da su značajne razlike u broju posjeta portalima na početku, te začelju ove kolone.
 
Alexa.com nudi i druge otvorene statistike za svaki od portala pojedinačno, zanimljivo za one koji vole usporedbe i igre brojevima.
 
Matematički zaključak o pojedinačnom, konkretnom i dokazivom predizbornom uticaju nekog od portala, na osnovu otvorenih statistika ipak nije moguće donijeti. Međutim ono što je očito je da najveću medijsku promociju putem naklonjenih medija imaju Milorad Dodik i Fahrudin Radončić. Gledajući deset najčitanijih, očito je da avaz.ba preferira Radončića i SBB, da je blok nezavisne.com - glassrpske.com -rtrs.tv uz Dodika i SNSD, ili da je depo.ba uz SDP. Koliko to, pak, kod konzumenta-glasača „pije vode“, to je već druga vrsta statistike i znaće se 13. oktobra.
 
Širenje straha
 
Što se tiče sadržaja, situacija kao da se zaoštrila od prošlog teksta. Informativni tempo je brži, propagandni baloni jače pucaju i dalje se čuju. Ulog je velik, ne igra se za „umjetnički dojam“, „prljavi“ udarci pljušte. Nacionalizam je ponovo među najrazornijim predizbornim „alatima“. Propagandni štabovi proizvode, a mediji bez propitivanja šire strah. Recept, i ranije viđen kod nas.
 
 
Zadnjih dana, propagandni strah doživio je još jednu metamorfozu, dobio novo lice. Osim što su „oni drugi“, konstantno predstavljeni kao prijetnja, u javnosti se zadnjih dana servira i strah od „lošeg“ izbora. Prvenstveno u entitetu Republika Srpska.  Nakon što se američki USAID uključio u kampanju i to nedvosmisleno protiv vlasti, Milorad Dodik ustvrdio je da ima dokaze da „opozicija i Amerikanci“ spremaju izborno nasilje. Poruka viralno prenesena, dokaze niko nije pokazao. Nakon toga izlazi informacija da Dodik sprema nasilje. Poruka viralna, dokaza ili zvaničnog objašnjenja opet nema.  
  
Čiji je autoput?
 
Direktor javnog preduzeća javno apelovao da se izgradnja autoputa ne koristi kao adut u predizbornoj kampanji. Poruku uputio, kako stoji „svima“ uz napomenu da autoput  „pripada svim građanima“. Lijep gest, reklo bi se. A onda sam pogledao fotografiju kojom je apel, pretpostavljam slučajno, ilustrovan. Ni dvije sedmice poslije, na otvaranju novog dijela autoputa dva domaća govora. Obojica, iz direktorove stranke. O autoputu, o budućnosti. 
 
Warholovski momenat ministra T
 
Komičan momenat tragičnog vremena je i pijani ministar na stolu ispod šatre. I to, ministar finansija. Video je, vjerujem, imao više pregleda nego predizborni program ministrove stranke.
 
  
A najbolje je na kraju. Trash galerija izbora 2014.                                                                                                       
Birajte mudro u nedelju.
 
GALERIJA (kliknite na fotografije za prikaz u boljoj rezoluciji)