Korak po korak: kako početi u ulozi data novinara?

Korak po korak: kako početi u ulozi data novinara?

1. Predvidite podatke koji mogu biti relevantni za vašu istragu ili polje djelovanja.
 
Prije nego počnete prekopavati podatke korisno je označiti teritorij u kojem radite. Slijedi nekoliko ključnih pitanja koja sebi možete postaviti: 
 
Koga pratite u vašem krugu djelovanja? Na primjer:
  • Inspekcije ili regulatorna tijela
  • Organizacije
  • Grupe za kampanju
  • Vlada/e  (državna, entitetska ili lokalna ministarstva)
  • Parlamentarne komisije
  • Agencije i tijela za statistiku
Gdje su pohranjeni podaci o troškovima (Lokalni, entitetski ili državni nivoi vlasti)?
Koji su ključni parametri  koji se mogu prikupiti i komparirati u tom polju?
Možete li pronaći istorijske podatke?
 
Koje podatke trebate za objašnjenje osnovnog konteksta? 
 
Npr:
  • gdje – adrese svih institucija iz oblasti u kojoj se radi
  • skraćenice – često se koriste umjesto imena institucija ili područja
  • ko – imena odgovornih za određene aspekte u vašem polju 
  • Demografija – distribucija na osnovu godina, pola, vjere, posla, bogatstva, imovine ili drugih elemenata važnih za vaš rad
  • Politika – ko je zadužen za koje oblasti (lokalne, entitetske ili državne vlasti)
  • Kako porediti i sumirati podatke koji ne postoje? Npr. javna svijest o nekom problemu;  kako se porede politike iz različitih oblasti; itd
Ponekad, najjednostavniji i najbrži put da saznate ove stvari je da nazovete nekoga iz neke relevantne organizacije i pitate koje informacije iz vašeg polja stoje na raspolaganju, i ko ih je prikupio?
Od ovog procesa istraživanja možete napraviti čak i sadržaj: objavite vodič o regulaciji i prikupljanju podataka u oblasti u kojoj radite (ko je ko u tom polju – regulatori, nadzornici, političari i sva tijela aktivna u vašoj oblasti).
 
2. Naučite napredne tehnike za prikupljanje podataka
 
Jednom kada ste sve mapirali možete početi sa postavljanjem prioriteta u grupama podataka koje su najrelevantnije za vašu istragu. Možda ćete morati da koristite različite tehnike:

Možete napraviti još sadržaja od ovog procesa. Na primjer: „ Kako pronaći...“ ili „Zašto smo pitali...“ ili „ Pogledajte podatke“ 
 
Grafika koja slijedi provodi vas kroz relevantne tehnike za prikupljanje vaših podataka:
 
 
3. Izvucite dijelove podataka relevantne za vašu istragu 
 
Na primjer:
  • Ako podaci pokrivaju neku regiju izvucite dijelove koji se odnose na vašu lokalnu sredinu ili neka poređenja sa drugim regijama ili prethodnim podacima 
  • Potražite određene oblasti koje vas u podacima zanimaju (npr. za kriminal, statistike ili specifične ili djelimične  indikatore. Kako se podaci porede u vremenu i prostoru?
 
4. Dajte podacima vrijednosti 

Evo nekoliko sugestija. Možete koristiti jednu ili sve :

  • Kombinujte pakete podataka npr. U jednima su školske ocjene; druge mogu sadržavati adrese svih škola ili lokalnih vlasti
  • Konvertujte podatke
  • Saznajte kako se podaci prikupljaju i/ili mjere (ponekad je to najlakše uraditi telefonskim pozivom)
  • Nađite mišljenje nezavisnog eksperta o podacima koje imate
  • Uporedite podatke sa zvaničnim tvrdnjama  – da li ih tvrdnje zaista potvrđuju?

 

  • Uporedite podatke sa drugim postojećim izvještajima  - da li nešto nedostaje?
  • Oslobodite se žargona i definicija 
  • Dodajte search and filter interface
Sve navedene aktivnosti omogućavaju postavljanje novih sadržaja sa novim informacijama o kontekstu. („ Kako su prikupljeni podaci...“) ili novih, kombinovanih podataka  ili pitanja koja pokrenu. 
 
5. Komunicirajte priču kroz podatke
 
Pisao sam o različitim načinima komuniciranja priča baziranih na podacima. Ukratko, studije slučajeva su korisne a njihova vizualizacija često pomaže.
Na ovom mjestu također možete linkovati dodatne detalje o kontekstu koje ste prikupili u prethodna četiri koraka: kako ste došli do podataka, generalni kontekst, specifičnosti na koje ste naišli u polju interesa, detaljnije analize stručnjaka, pozadinske informacije itd. 
 
 
Tekst je pod originalnim naslovom "Step by step: How to start in a data journalist role" objavljen 23/12/12 na web sajtu Online Journalism Blog.